غسان 2

البارت السادس للكاتبه /ندى على ح.بيب غسان بصد.مه وغ/ضب من منظرها :انتى ازاى تسمحي لنفسك تلبسي كدا فى كتيبه مفهاش بنت ها ردى كان يتحدث وهو يدخلها الي الغرفه البسيطه التى كانت تمتلكاها نور بخ/وف منه :انا انا حره ملكش دعوة غسان بغ/ضب وهو يعص.ر يدها بين يديه :اخر مره اسمع منك كلمة انا حرة دى انتى فهمه نور بتو.تر :لو سمحت اطلع برا وبعدين ح.ض.رتك جي فى وقت زي دا ليه غسان بنظره حارقه :المهمه ايه نسيتى ايوا ما الهانم مفكره نفسها فى فندق خم.س نجوم ولبسه مايوا ونزله البسين نور لقت الباب بيهبط غسان :انتى م.ستنيه حد نور بخ/وف:لاء لو ح.ض.رتك فتحت الباب هيفكروا حاجه غلط ممكن تستخبى لحد ما افتح غسان بع.صبيه:انا دلوقتى هادي وبتكلم بحترام بس اقسم بالله لو لمحتك قدامى فد.فنك حيه تور فبل ان يكمل كانت ذاهبه الى الحما؟م بر.عب منه نور :بس اهدى كدا فى ايه متخفيش دا انا اول مره اتر.عب من حد وكملت بد.موع معقول ممكن يض.ربنى ونظرت الي يدها المحمره وبدات فى العياط انا عند غسان راح غسان فتح الباب ولقى قاسم قاسم بستغراب:غسان انت هنا ليه دلوقتى غسان :ياعم فكرتك حد من فريق الزفت كريم ياخد عنها فكره و.حشه قاسم بمك.ر:وانت يهمك منظرها فى ايه غسان بغ.ضب:قاسم جي ليه وانجز وبطل رغي كتير قاسم:كنت جي اصحيها علشان تجهز المهمه غسان بعصبيه:بعد كدا ملمحش حد موجود عند الوضه دى لو فيها اي تمام قاسم تفهم الأمر واخت.فى على الفور من امام غسان دخل غسان الغرفه بغ/ضب لقى نور فى الحمام غسان :اطلعى اخلصى نور من ورا الباب:انت عاوز مني ايه ليه بتتعصب عليا وبتز.عق فيا انا معملتش حاجه لدا كله وانك تمنع حد يجي سكنى المفروض انا اللي اعمل كدا مش ح.ض.رتك غسان بغ/ضب:اقسم بالله يا نور لازم اق.طع لسانك دا قدام عينك علشان تحترمي نفسك و.تبطلي دور الشجاعه اللي مفيش منها دى وقدامك دقيقه لو مكنتيش وقفه قدامى مع بقيت الفريق هتشوفي انا هعمل فيكى ايه وسبها ومشى نور فى نفسها:دا بقى المثل اللي يجي على حلتي جيت اكحلها عمتها برافوا يا نور جدعه طلعت نور بعد ما سمعت رزعت الباب نور:هولاكو ابو لهب ذو القرنين ليه نقره من نقري مش عيب عليه يخ/وف وحده زي كدا يا نهار الدقيقه راحت كانت بتتكلم وهي بتلبس الشراب ………………………. فى مكتب الرائد غسان غسان قاعد على المكتب والفريق وقفين قدامه وقاسم قاعد قدامه الا انه ظابط وله رابته ولاكن هما عسا.كر غسان بم.كر:انا شايف الكل موجود لكن الملازم نور مش جي ولا ايه دا عدى على معدنا ربع ساعه لالالا مح.بش انا التأخير فى المواعيد دى نور ايجة جري على المكتب :انا هنا اهو يا ح.ض.رت الرائد غسان :فات كام دقيقه يا ح.ض.رت الملازم نور بصت فى ساعته ولقت ان فات الأوان نور بد.موع:ربع ساعه غسان ببرود:تمام اختاري عقاب لنفسك بسرعه نور والد.موع لى عيناها:اللي ح.ض.رتك تامر بيه غسان بشر:انا بقى عوزك طول الرحله اللي احنا هانمشيها فى الصحراء تكونى شيله حمل 150 كيلو قاسم بصد.مه:مش كتير يا ح.ض.رت الرائد غسان بغ/ضب:والله دا عقاب واللي مش قده يقد.م استقالته نور بد.موع:لاء عادى انا جهزه هنمشى امتى غسان :كمان ربع ساعه يعنى هتشيلي كل حمل الفريق لوحدك نور بد.موع:تمام يا فند.م اي اوامر تانى غسان:برا خرج الجميع بستجمع كل عسكرى اشيائه التى يمكن ان يحتاجه اما نور اصبحت الساعه 5صباحاً كانت تري شروق الشم.س و.تتذكر ايامها مع اخوات عمرها نورهان ونسمه فللالالالالاش نور :بنات شروق الشم.س اهو يلا تعالو شفوه بسرعه نسمه :واو المنظر تحفه كل يوم نصحي نشوفه نورهان وهي تتاوب:انل عايزه انام مش عوزه شروق نور بضحك:12345 واتحدفوا عليها هي ونسمه وهي نيمه على الس.رير ولكن معملتش اي رده فعل نور :البت دى مبتحيش نسمه:دي طوبه نيمه على رف المطبخ سك,,ينه من ورا الباب:انتو صحيتوا يا بنات نور:لاء يا ماما لسه س,,كينه:امال بتتكلمى ازاى يا بنت ال نور:اصل انا كنت بشرب وراحه اكمل نوم س,,كينه:طيب يبا اتخمدو نسمه ونور بضحك:يلا اتخمدى يا نسمه جنب نورهان نسمه:لاء مش نيمه جنبها ابداً نور:بكرا لما اتز.فت واتج.وز ابقى خدي الس.رير كله يا ختى نسمه:انا اصلاً خس.اره فيكو كلكو يلا تصبحى على خير بااااااااك فاقت من شرودها على صو.ت قاسم قاسم :نور نور نور:نعم يا ح.ض.رت الظابط فى حاجه قاسم :مالك فى ايه نور بد.موع:مفيش اهلى وحشونى بس قاسم :ومين سمعك الواحد وحشه اكل نفين والله نور :امك قاسم :هي والحقيقه ام غسان ولكن فى مقام امى واكتر نور:ربنا يخلهالك يا رب قاسم :يا رب المهم يلا علشان هنمشى نور :تمام يلا ………………… فى عربيات الشرطه تجمع الفريق و غسان فرق الفريق كل جزء يكون مع بعضهم غسان :لا اله الا الله الفريق:محمد رسول الله غسان :شرفك وسلاحك وصح.بك قبلك دول اهم خاجه فى المهمه كلها مفهوم الفريق:مفهوم غسان بغل:مل واحد يسيب حاجته هنا عند الملازم نور اصل هي اللي هتشيل الوزن وبافعل فعل كل واحد من الفريق مثلما قال هذا الغسان نور فى نفسها:حسبي الله ربنا على القوي يهدك يا بعيد غسان ايجه جنب ودنها:بلاش تدعي عليا يا ح.ض.رت الملازم انا هربيكى بس بأدب اه ويلا اتص.رفي وهاتى الحجات دى و.تعالى ورايا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *