بقلم مريم محمد_1
١___١٠
الفصل الاول 1
عمو خدني معاك
بيبص وراه يشوف مين الي بيكلموا ملقاش حد وراه
قالت تاني: خدني معاك يا عمو
بص تحتيه شاف طفله سنها مش معدي 5سنين
مراد بهدوء: اخدك معايا ازاي بس
زينه ببراءه: خدني بيتك
مراد: مش هينفع
زينه بحزن: ليه يا عمو
مراد: اولًا انا مش عمو لان انا عندي 16سنه ثانيًا لاني عايش لوحدي معيش حد
زينه ببكي: خدني معاك و هنسلي بعض
مراد: مش هينفع عن اذنك
مشي مراد و هيا فضلت مكانها بتعيط و بعد دقيقه واحده رجعلها
مراد بحنيه: خلاص متعيطيش هاخدك معايا
زينه بفرحه: بجد يا عمو
مراد: اه بجد و قولتلك بلاش عمو
زينه بطفوله: طب اقولك اي
مراد: قوليلي مراد
زينه بفرحه: ماشي يا مراد
مسك مراد ايدها و مشي بيها
و دخل كمباوند و بعدين دخلت الفيلا بتاعته
زينه: واو كل ده بيتك لوحدك
مراد: اه
زينه: طب فين ماما و بابا بتوعك
مراد: راحوا عند ربنا من شهر كدا
زينه: يعني انت زيي مش عندك ماما و بابا
مراد: اه يا حبيبتي
قعد اليوم كله معاها لحد ما جه وقت النوم
مراد: يلا نامي
زينه و هيا بتروح في النوم: بحبك يا مراد ولما اكبر هتجوزك
في ذلك اللحظه مراد قلبه دق بعنف ووووو
يتبع
الفصل الثاني 2
بقلم مريم محمد
عيب يا ابيه مراد.. مش تب.وسني كدا غلط
مراد و هو بينهج زي الاسد: طعم شفايفك حلوه اوي
و انقض على شفايفها تاني
قام من نومه مخضوض بسبب ذلك الحلم الي بيتقرب فيه من صغيرته
مراد: استغفر الله العظيم يارب
فضل يستغفر و يجيب اعذار لنفسه بسبب حلموا لانها كبرت و احلوت
قام خد شاور و طلع من الحمام شاف صغيرته واقفه في نص الغرفه
زينه برقه و دلع زي ما متعوده تدلع عليه: يلا يا ابيه هتأخر على مدرسه
(زينه متوسطة الطول بيضاء و شعرها بني و عينها زرقه في تالته ثانوي عندها 17سنه)
(مراد الحاوي يبلغ من العمر28عام طويل القامه، عريض و جسمه رياضي لون بشرته قمحاوي، عينه سوداء متخرج من كلية الهندسه)
مراد: يلا طب نفطر الاول
مسك ايدها و نزل بيها و قعده يفطره
بعدين وصلها المدرسه و راح شركته
في المدرسه
زينه بضيق: اسكتي بقى يا ساره
ساره: اصل اخوكي ده كز اوي جوزهولي
زينه: يوووه بقى يا ساره
ساره: همو.تت و عرف بتغيري على اخوكي كدا ليه
زينه بضيق: ملكيش دعوه ويلا ندخل الفصل بقى
خلص اليوم على زينه وهيا مدايقه بسبب ان ممكن مراد مش يبقى ليها
طلعت بره المدرسه شافته واقف مستنيها زي العاده جريت عليه باسته من خده وهو خادها في حض.نه. و خادها و ركب العربيه و مشي بيها
زينه: هنرجع على شركه
مراد: اه يا زينة القلب





