سليم 1

سليم خلصتى
عش.ق ايه
سليم خلصتى اللى عاوزة تقوليه
عش.ق بتوتر اه
عش.ق عند اهلى
سليم بعصبية يحاول إخفائها أهلك ….فين اهلك دول
عش.ق انا عندى أهل حضرتك …بابا وماما واخويا احمد
سليم بصړاخ شديد اړتعب كل من فى القصر بسبب صوته بعد اللى عملوه فيكى بتقولى اهلك ….انتى ايه ..جنسك ايه دول كانوا عاوزين يمـ,ـوتوكى وبهدلوكى وعاوزة ترجعى ليهم تانى …..ده على ج.ثتى الكلام ده فاهمة
عش.ق …….
سليم لما اكلمك تردى سامعة
عش.ق ….
سليم الټفت اليها انتى أز…….
صدم سليم من منظرها فهى جلست على الأرض فى إحدى زوايا الغرفة وتضم رجليها إلى صدرها وترتعش
سليم وهو يحاول أن يأخذها بين ذراعيه لكى تهدأ اهدى …اهدى مفيش حد هيقرب منك لا أنا ولا غيرى بس غبى …غبى …انا ازاى رفعت صوتى عليها بالشكل ده هى معملتش حاجة لكل اللى أنا عملته بس فكرة أنها تبعد عنى وكمان عاوزة تروح عند الناس دى انا مقدرش اعيش من غيرها بس مكنش المفروض عملت كدة انا غلط ولا حصلها حاجة مش هقدر استحمل …..قاطعه صوت طرقات على الباب ف مسح دموعه التي فرت من عينيه رغما عنه
سليم ادخل
سميحة سليم يا ابنى الدكتورة وصلت
سليم دخليها بسرعة يا دادة
سميحة حاضر
الدكتورة مساء الخير……عامل ايه يا سليم بيه
سليم بعصبية انتى لسه هتسلمى ..اخلصى شوفى مالها بدل ما اډفنك مكانك يلا
اړتعبت الطبيبة من نبرة صوته واسرعت فى فحص عش.ق
سليم پخوف ايه ..هى عاملة ايه
الطبيبة سليم بيه الانسة اتع….قطعها صوت سليم
سليم مدام ….مدام عش.ق سليم التهامى
سليم فى علاج ولا
حاجة
الطبيبة اه أنا كتبتلها على مهدئات ومقويات علشان هى ضعيفة اوى اتفضل اهى
سليم تمام تقدرى تمشى
خرجت الطبيبة مع دادة سميحة وهى تسب سليم بكافة الشتائم
سميحة آسفة يا دكتورة على الطريقة اللى سليم اتكلم معاكى بيها بس هو كدة
الطبيبة ده انسان مغرور ومحدش يطيقه انا معرفش مراته دى اتجوزته ازاى …يلا انا مالى …عن اذنك
سميحة اتفضلى …..ربنا يهديك يا سليم وتنسى اللى حصل معاك فى حياتك يا رب
سليم دادة سميحة
سميحة نعم يا ابنى
سليم اطلعى خليكى جنب عش.ق علشان خارج
سميحة انت لسه بتعمل كدة فى نفسك يا سليم
سليم دادة لو سمحتى اطلعى لعش.ق وانا شوية وهرجع …سلام
سميحة يا رب ساعده ومتخليهوش يإذى نفسه اكتر من كدة
ذهب سليم الى بيت مهجور وسط الغابة ودخل وقام بنزع ملابسه وأمسك السوط الكرباچ وقام بضړب نفسه دون توقف وهو يقول انا غبى زعلتها وخوفتها منى وهى معملتش حاجة…معرفتش احسسها بالأمان جنبى انا مستحقهاش ….غبى انا غبى كانت ممكن ټمـ,ـوت بسببى ليه عملت كدة ليه …..وظل هكذا حتى سال الډم من فمه وأنفه ووقع على الأرض وامسك صورة موجودة في البيت وكانت صورة أمه ……شوفتى يا ماما ابنك اتجوز واحدة جميلة ملاك نازل من السما ضحكتها بتحلى ايامى وتنسينى حزنى بس أنا زى كل الناس جرحتها وزعلتها زيهم ….ليه ياماما بيحصل معاها كدة هى بريئة ومتستحقش كل ده …انا معرفتش احميها واحسسها بالأمان زى ما عملت معاكى برضو انتى بسببى حصلك كل ده ….سامحينى يا امى وخليها




