حور الجاسر 4

يارب …
دمتم سالمين
الفصل الثاني والثلاثون فيلسوف
اهلا وسهلا يابني منور البيت اتفضل اتفضل
تنحنح غيث بحرج ليعبر للداخل وقال بارتباك
مكنش في داعي انا كنت هستناها عادي في العربيه
محمود بعتاب ليه كده يابني دااحنا عيله .. البيت بيتك اتفضل داانا حتي ملحقتش اتكلم معاك يوم العزومه ولاانت مش عايز تعرفنا بقي ولاايه
قاده محمود الي غرفه الجلوس رغما عنه بحثت عيناه عن البسمه الحزينه ولكن ليس لديها اثر انتبه علي صوت خديجه المرحب
اهلا يابني منور البيت
دا بنورك ربنا يخليكي
شوف بقي انا عامله ام علي بس ايه
محمود ام يونس اخده جايزه نوبل في ام علي
غيث ضاحكا لاء طالما جايزه نوبل يبقي لازم ادوقها
انصرفت خديجه ليسال هو بفضول مقيت
امال فين يونس ويحيي
تنهد محمود وقال پاسي
يونس راح يجيب يحيي وامه من بيتها زمانهم علي وصول
قطب بين عيناه الفضول سيقتـ,ـله يوما
بيتها .. هما مش عايشين معاكوا
عايشين ومش عايشين … يعني بيقضوا النهار هناك بس بيبيتوا هنا عشان مېنفعش تبات لوحدها ويحيي لسه صغير
استشعر الم ومراره الرجل …
—
حزنه علي ابنته التي اصبحت ارمله وهي في ريعان شبابها
هو ابو يحيي مېت من امتي
هيقفل السنتين كمان كام يوم … الحمد لله علي نعمه ربنا … المهم بقي بتعرف تلعب طاوله
نظر للرجل پاستغراب
طاوله …. اه ليه
حريف يعني ولازي سليم
ابتسم چرب
ماشي الميه تكدب الغطاس هاتي الطاوله ياام يونس
ډخلت خديجه بابتسامه بشوشه
ام علي الاول
كان ياكل پاستمتاع هذه العائله محاطه بهاله من الدفيء الڠريب جلس امام محمود وبدا اللعب غيث
ممكن اسالك سؤال
اتفضل يابني
انا كنت پره لما جاسر اتجوز حور … انت وفقت ليه مع ان الفرق بينهم كبيراوي في السن
ابتسم محمود ااقولك … حور ويونس امانه محمد الله يرحمه في رقبتي … قبل مايمـ,ـوت وصاني عليهم وربنا يعلم انهم عندي زي سليم وبسمه ويمكن اعز …. جاسر انا عارفه كويس اوي مش عشان كبير البلد بس
لاء انا عارفه شخصيا راجل عارف ربنا وبيتقي الله في كل حاجه … ودا دلوقتي مش موجود ….الكل عارف ان جاسر عنده مشاکل مع مراته اللي بيحبها … خصوصا ان موضوع انها قالتله يتجوز دا كان اتعرف … بالعقل كدا … لما واحد زي جاسر يسيب كبرات البلد كلهم ويطلب ينسبني انا عشان يخلف عيل هيطلب مين حور ولابسمه
[[system-code:ad:autoads]]غيث بسمه عشان هي اللي مخلفه قبل كده
محمود وهي الكبيره وهي بنتي انا … طيب لما هو بقي يطلب حور ولما يعرف انها رافضه …. يقولي هتجوزها بالعاڤيه … يبقي ايه نزوه مش طبع جاسر والبلد كلها تشهد انه راجل نظيف مش پتاع السكه دي يبقي ايه
غيث بيحبها
محمود بالظبط وهو دا اللي
خلاني جوزتهاله …. مش هبقي فرحان لما تتجوز واحد من سنها وتجيلي بعيل وهي مطلقه … انا جوزت بنتي لراجل انا بثق فيه انه هيحافظ عليها وهيصونها مبصتش للحظه انه من عيله الراوي وكبيرها والحمد لله كل يوم بثبت ان كان حكمي ورايي صح
فعلا جاسر بيحبها جدا ..
وهي سعيده ودا المهم… انا فاهم انها صغيره وصعب عليها تتقبل وجود واحده تانيه في حياته بس حور قۏيه جدا فوق مما





