شروق ومصطفي الاول

فاطمه: انا خدت يا ماما كام بجامه كدا علي كام حاجه من دول اصل حاجتي بقت قديمه اوي ومش عارفه اشتري غيرهم انتي عارفه الظروف

والدتها: وماله يا حبيبتي دا كله من شقى اخوكي وهي كانت مخلصه علي فلوسه أول بأول وهما مخطوبين..يعني لو ماكنش بيديها فلوس كانت قدرت تجيب اي حاجه

فاطمه: عندك حق والله يا ماما بس هنعمل ايه حظوظ وهي حظها من السما انها اتجوزت مصطفى

[[system-code:ad:autoads]]

اخويا

بقلم/ملك إبراهيم
بعد اسبوع في بيت والدت شروق كانت شروق واقفه في المطبخ وتعبت جامد وكان هيغمى عليها وجريت عليها والدتها

والدت شروق: مالك يا حبيبتي ايه الا حصلك

شروق بتعب: دايخه اوي يا ماما ومش قادرة اقف علي رجلي

والدتها: قولتلك يا شروق انتي شكلك مش طبيعي ولازم نكشفلك

شروق: انا فعلا التعب بيزيد عليا يا ماما ومش قادره

والدتها: يبقى تحاولي تقفي معايا كدا وانا هساعدك تغيري هدومك دي ونروح للدكتورة الا على اول الشارع

*********

الدكتوره: الف مبروك يا مدام شروق انتي حامل

شروق بصدم#مه: حامل

والدتها بسعاده: الف مبروك يا حبيبتي والله انا قلبي كان حاسس

( نزلت الدموع من عين شروق بحزن وهي بتتمنى لو مصطفى كان معاها وسمع الخبر دا والدكتوره بتقوله )

( وقالت الدكتوره تعليماتها بضرورة الراحه وعدم المجهود وكتبت لها بعض الادويه )

والدت شروق: يلا يا حبيبتي نرجع البيت وامشي علي مهلك..متشكرين يا دكتوره

*********

في شقة والدت شروق

والدتها: انا هتصل بمصطفى افرحه

شروق ببكاء: لا يا ماما ما تعرفهوش لان انا اصلا مش في تفكيره

والدتها: اسكتي يا هبله جوزك لازم يعرف انه هيبقى اب..واكيد هيجي يرجعك لما يعرف ان انتي حامل

شروق بحزن: كان نفسي يرجعني عشاني انا يا ماما..مش يكون مضطر يرجعني عشان حامل

والدتها بحزن: معلش يا حبيبتي انتوا لسه في اول الجواز والا حصل بينكم دا بيحصل بين كل الا متجوزين والواحده مننا لازم تتنازل شويه عشان المركب تمشي..انا هقوم

اكلمه

بقلم/ملك إبراهيم

في شقة والدت مصطفى

مصطفى: يا امي انا سايب شروق عند اهلها بقالي اسبوع اهه وعايز اروح اجبها بقى

والدته بسخريه: ما تجمد يا مصطفى شويه وهما الا هتلاقيهم بيكلموك ويترجوك انها ترجع

( في اللحظه دي رن تليفون مصطفى برقم حماته)

مصطفى بسعاده:  دي والدت شروق الا بتتصل

والدته بثقه: شوفت عشان تسمع كلام امك وتعرف ان عندي حق في كل كلمه بقولها

( فتح مصطفى المكالمه )

والدت شروق: ازيك يا مصطفى عامل ايه يا حبيبي

مصطفى: الحمدلله بخير

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6الصفحة التالية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *