من مدة طويله

الجزء_الثاني
بعد كام يوم …كنت في مكتبي في الشركه ..لقيت سهيلة داخله عليا وهي حزينه
ايه يا سهيلة مالك وليه قافله موبايلك خير قلقتيني
انا اسفه يا عمي..بس بابا تعب اوي ونقلناه المستشفى
بس الدكتور قالنا ان حالته اتأخرت اوي وهو حاليا بيحتضر.
لا اله الا الله ..طيب مش كان واجب تقوليلي
الحقيقه هو طلب مني إنك تروح له ..عايز يشوفك
عايزني انا !!
ايوه ..بيقول في حاجه مهمه جدا عايز يقولك عليها
ربطت الاحداث ببعضها ..زيارته ليا في الحلم والي لقيته في بيتنا القديم ..وكلام بنته كان لازم اروح له فورا
ركبت عربيتي وطلعت مع سهيلة على بيتهم في طنطا
وبعد ساعتين ونص لما وصلنا
وكان في شارع ضيق ق في حارة قديمه..ركنت عربيتي بره واتمشيت لغاية ما وصلنا للبيت
كان بيت قديم ..دورين بس ..الأرضي ودور اول
خبطت فتح لنا شاب من سنها او اكبر بكام سنه اهلا بيك
دا حسن ابن خالي ..كان قاعد مع بابا لحد ما ارجع
اهلا يا حسن ..طمني جوز عمتك عامل ايه
تعبان خالص يا باشا ..ربنا يلطف بيه
اتفضل ارتاح ..هو نايم اديه خبر بس وانتي ادخلي اعملي حاجه للضيف
اه طبعا ..عنيا ثواني والعصر يكون جاهز
دخل حسن يصحيه وفضلت مستني على ما جابت سهيلة العصير شربت منه شوية ..بعدها فضلت تتكلم معايا لكن حسيت بأثر دوخه وزغلله في عنيا ..صورتها بقت مشوشه..الكلام مش سامعه ..
حاولت أقف مقدرتش ..وقعت تاني
هو ايه اللي بيحصل دا !!
أطمن انت بخير متقلقش
انا عاوز امش من هنا فورا
خرج حسن وقال ها نام ولا لسه
متقلقش ..المنوم مفعوله قوي ..ثواني وهيبقى في سابع نومه
تمام خدي موبايله ومحفظته ومفاتيح عربيته وطلعي اي مصلحه تلاقيها معاه
ايه وانت هتفضل تتفرج كدا كتير يا حليتها وسايبني لوحدي ولا ايه
طيب بس يلا .
اهو مفيش في جيوبه حاجه تاني
تعالى شيل معايا بقى عشان ندخله أوضة النوم
يا ساتر ..دا تقيل كدا ليه
هما الاغنيا كدا ..لازم تلاقيه تقيل من كتر الملايين اللي على قلبه
ها ..هنعمل ايه بقى
ثواني هجهز الكاميرا ..عاوزين أحلى فيديو والجوده تكون عالية
قلعيه هدومه ..وانتي كمان اقلعي وادخلي جنبه
باين لها هتلعب ولا ايه
قربت مني عشان تفك القميص
فتحت عيوني مرة واحده ..ومسكت إيدها لفيتها ورا ضهرها..وبعدها طلعت مسدسي من ورا ضهري
وحطيته على دماغها في ثواني
حسن فتح عيونه وهو مش مصدق الي حصل
وهي حاولت تهرب متي
اشششش اهدي يا زبالة ..اي حركة هفرتك دماغك
لا لا لا ..على فين مش رجولة دي يا حسن هتسيب الحتة بتاعتك وتخلع
تعالى هنا ..قرب
بعد دقايق ربطتهم هم الاتنين وقولتلهم
لأ ..صايعين اوي ..كنتوا متخلين اني أهبل وهيدخل عليا الفيلم دا كله
اسفين ..والله اسفين يا عمر باشا سامحنا حقك علينا
ولا كلمه يا كلب ..انا هسأل وانتوا تجاوبوا
طيب معلش بس ..انت أزاي العصير مأثرش فيك
انا هتجنن ..هو انتي يابت محطتيش المنوم ولا ايه
لأ أطمن هي حطته ..بس انا اصلا مشربتوش
انت كنت عارف من الأول أن في حاجه ؟؟

الصفحة السابقة 1 2 3الصفحة التالية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *