روخ وزين الاخير
وبناءا ع دا هقرر ايه اللى فروض يحصل روح ب و : محدش لمسنى غيرك زين تغراب : نعم ! .. اومال احمد كان ايه ؟؟ روح : احمد ملمسنيش ولا جه جنبى حتى زين تهزاء : لقيتى مشكلتك كبرت ووصلت لحمل فعاوزه تلبسيها فيا وخلاص .. صح ؟!! روح : انا ولا بل فيك ولا مشكلتى كبرت .. انت لازم تعرف الحقيقه طا بقي ف رابط بيربطنا حاليا .. صدقتها او لا ف دى مشكلتك انت ( زين يبصلها كتير ولسه هيخرج .. توقفه روح ) روح : زين ( يلف ويبصلها ) روح : انا بقولك الحقيقه لتبرئ
صورتى قدامك بس .. لكن رجوع لا زين : مش فاهم ! روح : يعنى لما تكتشف الحقيقه وتعرف انك فعلا ظل.متنى متجيش وتطلب رجوعى ليك .. لانه بقي مستحيل زين : لما اكتشف الحقيقه نشو..ف ( يسيبها ويخرج .. تقعد روح مكانها تحط ايدها ع بطنها وتبتسم من بين وعها ) روح بابتسامه و : جيت ف وقتك .. كنت افضل لوحدى .. لكن خلاص مبقتش ا ف طول ماانت جود ( تمسح وعها وتحاول تنام .. عند زين .. نزل من عندها وركب عربيته ورايح ع النايت كلب .. بيحاول يرتب افكاره او يشو..ف ازاى ممكن يكتشف الحقيقه ..
يوصل النايت كلب ويدخل يلاقى سوزى واقفه عند البار .. يقرب عليها ) زين : احمد فين ؟ ( تلف سوزى وتبصله وتبتسم ) سوزى : طب قول صباح الخير الاول زين : معلش مستعجل سوزى : مستعجل ع صباح الخير ! زين : مش فايق للدردشه حاليا سوزى تشرب من الكاس ف ايدها : عما هو ف البيت زين : اوك ( لسه هيمشى تشده سوزى .. يقرب منها وتلف ايدها حوالين رقبته ) سوزى بدلع : ما تشرب حاجه الاول ( ينزل ايدها من عليه .. ويمشى ) زين وهو ماشى : مش فاضى معلش ( تجز ع
سنانها بنرفزه وتتأفف .. يخرج زين ويركب عربيته ويروح ع بيت احمد .. يوصل عند البيت وهو يدوب هيركب الاسانسير يسمع صوت احمد ومعاه واحد نازلين من ع السلم .. كان لسه هيروحله بس يسمع اسم روح .. يقف عشان يسمع .. يدخل الاسانسير ويرد الباب عشان محدش يشو..فه وكمان محدش يسحب الاسانسير من فوق .. يسمعهم وهما بيتكلا ) احمد : يعنى خلصت اللى قولت عليه ولا لا ! دسوقى : عيب عليك .. كله تحت السيطره ” دسوقى .. البادى د بتاع احمد .. بيعتمد عليه ف اى حاجه هيعملها .. بمعنى تانى دراعه اليمين .. نرجع تانى
” احمد : حلو .. الاولى جت بفوره وطلقها فعلا .. التانيه هتقضي عليه للابد دسوقى : تسمحلى اقولك يا استاذ انك لامؤخذه غبى .. حد يسيب الوتكه دى وينزل كده .. ع الاقل كنت اتسليلك شويه اهو كان قفشكوا ف وضع تلبس احسن من الاستنتاج احمد : مع انك طربش وبتطاول ف الكلام .. بس عجبنى تفكيرك اللى سوزى برضو خنقتنى وعماله تأنب فيا بسببه .. الفكره انى كنت ه واعمل كده فعلا .. بس البت قفيله اوى .. تحسها حافظه عادات بتقولها وخلاص وحتما انها تتنفذ .. يابنى دى فتحت الباب بكب وهوت شورت قامت مصوته وقافله الباب





