دمرت حياتي الثالث

نظرة ريهام لحماتها بخجل ودخلت غرفتها..حزنت والدة سيف من الا حصل قدامها واتكلمت مع والدة ريهام بهدوء

والدة سيف: انا كنت جايه اتكلم معاكم عشان نصلح الغلط الا الاولاد عملوه دا

ردت والدة ريهام بقوة: احنا مفيش غلط من نحيتنا وابنك الا غلط فيا وفي بنتي

اتكلمت والدة سيف بهدوء: احنا عايزين نصلح والا عايز يصلح مبيتكلمش في مين غلط ومين مغلطش احنا ننسى كل الا حصل ونفتح صفحه جديده

والدة ريهام: صفحه جديده ايه الا نفتحها بعد ما ابنك طلق بنتي

ردت والدة سيف: هيردها ان شاءالله يردها وترجع ريهام لبيتها معززه مكرمه

اتكلمت والدة ريهام بتكبر: لو عايز يردها صحيح يبقى بشروطنا

والدة سيف: شروط ايه

والدة ريهام: اول حاجه لازم يجي يعتذر ليا ولبنتي على غلطه فينا وكمان ردها دا هيكون وكأنه بيتجوزها من جديد يعني شقة وعفش وشبكه كله جديد

وقفت والدة سيف بغضب واتكلمت بانفعال: انتي بتقولي ايه هو كان لسه سدد فلوس القديم عشان يجيب جديد وبعدين يجيب جديد ازاي وشقته وعفشه وشبكته كله لسه جديد دا بنتك مقعدتش في شقتها شهر على بعضه

وقفت والدة ريهام قصادها: قولي لنفسك بقى الكلام دا..ابنك كسر فرحة بنتي من اول اسبوع جواز ومتهنتش بجوازها ولا حاجتها زي اي عروسه

لتتابع بقوة: عموما هي دي شروطنا لو موافق اهلا وسهلا مش موافق في بدل العريس الف وهيجيبوا كل طلبتنا وزياده

ردت والدة سيف بغضب: يبقى انتي كدا مش عايزه تصلحي يا ام ريهام

ردت والدة ريهام بقوة: والله انا بدور على مصلحة بنتي

 

والدة سيف: ومصلحة بنتك في خراب بيتها

والدة ريهام: بكره بيتها يتعمر وتعيش هانم في بيت راجل يقدرها ويصونها

اتكلمت والدة سيف: عمرها ماكانت هتلاقي راجل يقدرها ويصونها زي ابني وعموما انا كدا عملت الا عليا وربنا يرزقها بلي تستهله ويعوض على ابني

خرجت والدة سيف من عند والدة ريهام وهي حزينه على بيت ابنها الا اتخرب ومش عارفه ازاي تقدر تساعده

رواية دمرت حياتي بقلمي ملك إبراهيم
بعد شهر في شقة والدة سيف

(رن جرس الباب واتجهت والدة سيف عشان تفتح)

مُحضر من المحكمه: السلام عليكم

والدة سيف: عليكم السلام

المُحضر: دي شقة سيف مصطفى

والدة سيف بقلق: ايوا خير

المُحضر: لو سمحتي ممكن تناديه عشان يوقع هنا

ردت والدة سيف: بس سيف في شغله وبعدين يوقع على ايه

المُحضر: دي قضيه مرفوعه عليه من طليقته ريهام ذكريا.. قضية نفقة

والدة سيف بصدم#مه: نفقه..هي حصلت بقى مش مكفيهم كل الا خدوه وكمان عايزين نفقه..حسبي الله ونعم الوكيل ربنا ينتقم من كل ظ@الماتكلم المحضر: يعني حضرتك هتوقعي وتستلمي الدعوه ولا ايه

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6الصفحة التالية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *