بقلم ساره 2

في مكتب عمر
فريده في نفسها لأ انا ممكن اموت قبل ما اخلص الملفات دي تعبت
عمراحم احم لو عايزة توصية من جوزك معنديش مانع
فريده بصتله بتحدي لأ شكرا
عمر بجدية الملفات لازم تخلص النهاردة
فريدهحاااااضر
بعد فترة ……
عمر إنتي في حرف إيه دلوقتي
فريدهحرف ال ت
عمرنهار أسود إنتي ده كله في الحرف التالت يختيييي
فريده المفروض تقدر إنها متعبه وصعبة جدا
عمريا ماما قدامك 1000 استمارة مش حاجة يعني
فريده متقولش 1000 خدني علي قد عقلي وقول 10 كده مش هخلص النهاردة .
عمرههههه وانا اللي كنت فاكرك مجتهدة طلعت غلطان
فريده ممكن حضرتك تشوف شغلك وتسبني اركز ..
عمر تمام انا خارج دلوقتي ياريت ارجع الاقيكي مخلصة
فريده بفضولرايح فين
عمر قرب من المكتب اللي هي قاعدة عليه وسند ب ايدهايه بتسألي ليه يكونش غيرانة عليا يكونش ابتديتي تحبيني !
فريده بتوترااااا لأ اااا وبعدين اااانت المدير مش جوزي
عمر وماله بس إنتي غيرانة عليا اعترفي
فريدهشايف نفسك مين عشان أغير عليك !
عمربصي انا دلوقتي مستعجل ولازم اروح مشوراي بسرعة لكن لينا قاعدة علي فكرة
وطلع عمر من الشركة وقابل يوسف أثناء خروجه
يوسفعلي فين !
عمرللقاء من افتقدتهم لسنوات بيبقي شاعر ساعات ما عليكم
يوسفاجي معاك!
عمر لأ من الأفضل اروح لوحدي محتاج اكون لوحدي
يوسفطيب تمام خليك قوي يا عمر وخلي بالك من نفسك
عمر اكيد سلام بقي هتاخر
عمر ركب عربيته ومشي وبعدين وصل عند المقاپر ونزل وراح عند قبر حسين الصياد ابو عمر وتم ذكره في البارت التالت من الرواية تقريبا
عمرانا جيت من جديد … بس مش عايزك تتصدم إزاي جتلك مرتين في كام شهر وطبعا أول ما حسيت بدخولي المقپرة …قولت الواد ده جاي بمصېبة إيه ولا بخبر إيه …بس انا جاي اقولك فاكر البنت اللي قولتلك إن قلبي دق عشانها بس هي بتحب هيثم …هي دلوقتي بقت مراتي… أيوة انا مبسوط بس هكون سعيد اكتر لما تقولي إنها بتحبني… حبيت اطمنك عليا واقولك إنك وحشتني اوي والله يارتني مۏت معاك…ياريتهم كانو قتلوني معاك كان المۏت هيكون ارحم …لكن دلوقتي انا عايز اعيش واقضي أوقات مع فريده…واه فارس شكله رجع …متخافش هخلي بالي من نفسي وامي وأختي لسا عند وعدي هخلي بالي منهم برغم من الفراغ اللي انا حاسس بيه وأمي عايشة بس هتحمل عشانك وهنتقم من فارس أشد اڼتقام لأنه خدك مني صدقني مش هرحمه…سلام
عمر وقف عشان يمشي لكن بص نظرة حزن وخوف علي القپر اللي جنب قبر ابوه وإنت كمان وحشتني نفسي اجي اتكلم معاك بس مش قادر في الأول وفي الآخر إنت مۏت بسببي … سامحني
عمر مشي وهو بيحاول يسيطر علي دموعه وطلع وركب عربيته ورجع الشركة
يوسف كان في مكتبة وشاف دخول عمر وقالاوووف ياربي مش قادر إني اكون زعلان من الزفت ده ده انا بتصرف ولا كأن حاجة حصلت بس أعمل إيه اللي عاشه مش سهل وكويس أصلا إنه بالطبيعة دي انا بسأل نفسي لو عشت اللي عاشه عمر كنت قدرت اعيش … الفكرة نفسها صعبة …
عمر دخل مكتبه بشرود وقعد علي الكرسي وعطا دهره لفريده
فريده في نفسهاماله ده شكله عامل كده ليه أول مرة اشوفه كده …بس كويس هخلص الشغل بسرعة وهو هادي كده .ورجعت فريده تهتم بشغلها
عمر مغمض عنيه پألم
وفلاش باك صغير من الماضي
عمر واقف پخوف وبيبص علي أبوه اللي غرقان في دمه
حسين بصوت متقطعاااا…امشي يا عمر
عمرما…ما…ل
حسين فهم عمر ونظراتهماټ يا عمر ماټ أمشي من هنا بسرعة ماما وشهد مش ليهم غيرك دلوقتي أمشي عشان خاطري
عمر لأ يا بابا هفضل معاك…
حسينيلا امشي من هنا إنت إبني الشجاع مش كده يلا امشي من هنا بسرعة يا عمر عشان خاطري
….. ونعود من الفلاش باك
عمر علي الكرسي بتاعه وبيقول بصوت منخفض وحزين مكنتش اعرف إن تمن إني أكون شجاع غالي كده يارتني ما حاولت ابقي شجاع كنت هتكون عايش يا بابا و..
فريده وهي واقفة جنبهعمر عمر مالك في إيه!!
عمر وفاق من ماضيه وتأنيبه لنفسهاااا انا كويس مفيش حاجة
فريدهكنت بتقول إيه
عمر مكنتش بقول حاجة … خلصتي شغلك
فريده إيه!
عمر بابتسامة خلصتي شغلك!
فريدهيعني…قربت اخلص
عمر بص في ساعتهامممممه الساعة 6 56
فريده يعني
عمر روحي دلوقتي مكتبك ل 4 دقائق بس
فريدهتمام
عمر بعد 4 دقائق راح عند فريدهاحم فريده إيه ده ازيك
فريدهبسم الله الرحمن الرحيم …في إيه ازيك اه إنت ملبوس
عمرانا دلوقتي جوزك وغمزها
فريدهوده من ايمتا وإنت جوزي
عمر الساعة 700 وده يعني إن يومك إنتهي ف أقدر أساعدك تخلصي شغلك
فريده بفرحةبجد!!!!!!
عمرههههه بجد ده شكل المدير رخم اوي
فريدهاووووووووووووي
عمرطب خلاص يختي لحسن اقلب المدير
فريده لأ وعلي إيه يلا نخلص الشغل بسرعة
عمريلا إنتي امسكي الملفات ومليني وانا هسجل المعلومات علي الكومبيوتر
فريدهتمام
وبدأت فريده تملي عمر وهو يسجل وده ميمنعش إن فريده ابتدت تعرف إنها بتحب عمر
فريده كانت بتبص لعمر وبتتأمل ملامحه القريبة منها كده وهو جنبها
عمر كان ملاحظ نظراته بس محبش يبين لأنه سعيد وبقي متأكد إنها قريب هتكون ليه
في منزل يوسف
فاطمةبجد يا سارة
سارةاه والله إبنك طلع جاااامد
فاطمةبقي يوسف يطلع منه كل ده
سارةايوة والله انا صعبان عليا شهد أوي
فاطمة كمان صعبت عليا
يوسف دخلانا حاسس إنكم جايبين في سيرتي
فاطمة تعالي هنا يا واد مش حرام عليك اللي بتعمله في البت ده
يوسف قعد لأ مش حرام ولا حاجة ده انا حتي طيب معاها
سارة طيب مين ده لو انا مكانها كان زماني كرهتك
يوسفلازم اعقابها علي كلامها حتي لو كان مش من قلبها لكن جرحني
فاطمة كلام إيه !
يوسفقبل ما أسافر..بعتلها مسدج فيه..
المسدجشهد بصي انا هسافر دلوقتي برا مصر لكن من الأكيد هرجع قريب
رد شهدبص يا يوسف رجعت زي ما رجعتش مش هتفرق معايا انا بقول اللي بينا مكنش حب ده كان اعجاب مراهقين مش اكتر
سارةوبعد الكلام ده عايز ترجع ليها!!!!!!!
يوسفهرجعلها لأني بقيت متأكد إنه مش كلامها
سارة ازاي يعني
يوسف مش عارف بس هي لسا نظرات الحب اللي كنت بشوفها في عنيها لسا زي ما هي ويمكن الحب بقي أكبر في عنيها
فاطمةطب قولها علي الكلام ده واسألها ليه قالت كده
يوسفاكيد هعمل كده
نرجع لعمر وفريده
فريدهاووووف وأخيرا
عمريلا
فريدهبذمتك كنت هتقدر تخلص الشغل ده لوحدك
عمر أيوة يا بلوة حياتي …ده انا كنت مفكر إنك مجتهدة اكتر من كده
فريدهيابني انا عايزة قلم وورقة بيضاء وهشتغل أحسن شغل
عمرده بعدك مش دلوقتي خااالص
فريده تمام يلا عشان ھموت من النعس
عمر إنتي بتقولي فيها انا احتمال انام على نفسي دلوقتي
ومشيو عمر وفريده في الاوضة
عمر مش عايزة تأكلي حاجة قبل ما تنامي
فريده لأ انا عايزه انام وبس
عمرتمام انا كمان هنام
وكل واحد نام مكانه
في منزل هيثم
سمايا بني آدم إنت هتجنني
هيثم خاېف أظهر قدامه دلوقتي
سما إنت هتفضل جبان لايمتا مش عايز تاخد اڼتقام أختك
هيثم لأ اكيد عايز اخده بس …
سما بس إيه …
هيثمعمر هيكون حذر جدا الفترة الجاية مش هقدر انتقم منه وكمان يوسف رجع ويوسف إيه
سما يوسف ماله!
هيثم مصدر قوة كبير لعمر
سما ازاي
هيثمعمر لما كان وحده كان سهل اتغلب عليه وانتقم منه …لكن بعد
رجوع يوسف عمر بقي أخطر من الأول كان في الأول ضعيف سهل يضحك عليه
سماليه بقي كده
هيثم لأن يوسف مش مجرد صديق عند عمر ده أكبر من كده
سماوالسبب
هيثموانا عارف بقي ده كله حصل في المدرسة الداخلية عمر بقي حد تاني بسببها وكله بسبب يوسف ..
سماوانا مش هرتاح غير لما اعرف سي يوسف ده إيه علاقته بعمر
في غرفة عمر وفريده
فريده صحيتانا جعانة أعمل إيه دلوقتي
فريده قامت وحطت المخدات مكانها وغطتها وطلعت تدور علي المطبخ …
عمر هو كمان صحي بعد ما طلعت وبص علي سريرها فكرها نايمة وطلع المطبخ عشان يأكل
فريده لقيت المطبخ أخيرا بعد تدوير كتير . دخلت وفتحت التلاجة
وعمر دخل عليها اتخض الواد عشان مفكر إنها نايمة
عمربسم الله الرحمن الرحيم إنتي مش كنتي نايمة
فريده بخضةخضتني حرام عليك
عمرانا اللي مخضوض مين اللي نايم في الاوضة
فريدهدي المخدات
عمر وإنتي بتعملي إيه عندك
فريدهجعانة
عمر والله وانا كمان ھموت من الجوع
فريدهمفيش اكل …
عمربجد .وراح بص علي التلاجة اللي مش فيها حاجة
عمرالحل الوحيد إننا نعمل الأكل بنفسنا
فريده بتوتر نعمل إيه !!!
عمرهنطبخ
فريدهنعم دلوقتي
عمر أيوة هنعمل مكرونه بصلصه بحبها
فريدهوانا كمان هههه
عمر طب يلا اعملي هطلع ليكي المكونات
فريدهبص انا من الآخر ماليش في الطبخ
عمرنعم ياختي!
فريدهماليش في الطبخ انا مهنتي أكل بس
عمركنت مخدوع فيكي غشتيني ليه
فريده افندم!
عمر بدرامامش واحنا مخطوبين قعدتي تقولي انا مفيش حد بيعمل أكل زيي !!
فريدهالخطوبة دي كانت فين بقي ليه محدش عزمني عليها الله
عمرهههههههه يخربيتك
فريده هنعمل ايه !
عمر أحمدي ربنا إن جوزك بيعرف يطبخ ثم إن المكرونه بصلصة بسيطة جدا… تعالي هعلمك
فريدهيلا وريني
عمر عمل الأكل بسرعة بمهارة
فريده إنت ازاي بتعرف تطبخ بقي سؤال
عمر ابدا اللي يصاحب حد زي مهاب هيتعلم بسرعة وكمان مقضي حياتي لوحدي يعتبر وكنت بحب أعمل اكلي بنفسي مش اكتر
فريده لأ إنت طلع عندك جوانب إيجابية كتير
عمرليه فين السلبي عندي
فريدهواللي عملته في المكتب ده إيه
عمرهههههه طب يلا ناكل بسرعة
وبالفعل قعدو وكلو
فريده عمر عايزة أقولك حاجة
عمر بترقب ولهفةإيه!
فريده عمر عايزة أقولك حاجة
عمر بترقب ولهفةإيه!
فريده بتوتراااا بص انا آسفة علي اللي قولته لما كنا في شرم لما كنا في الاوضة
عمرامممممه هو ده الموضوع !!!!!
فريدهاه هو . وقامت وكانت ماشية لكن عمر كان أسرع ومسك ايديها
عمرانا عايز اقولك حاجة ورجعها قعدت علي الكرسي تاني
فريده إيه هي !
عمرانا عارف إن الموضوع اللي كنتي عايزني فيه مش اللي قولتيه بس انا عايز احكي ليكي حاجة
فريدههي إيه الحاجة دي!
عمر مثلا ايمتا عرفت إني معجب بيكي وبحبك
فريده حطت ايديها علي خدها ومترقبة بفضولايمتا
عمر إيه ده إنتي ابتديتي تقعي في حبي يا بلوة حياتي
فريده بتوتر لأ خالص وبعدين انا مش عايزة أسمع حاجة أصلا كده ولا كده اللي في دماغك مستحيل
عمر بيمثل البراءة خلاص طالما مش عايزة تسمعي مش هضغط عليكي
فريدههاااا لأ قول
عمر ضحك شوفتي ھتموتي وتعرفي
فريدهانا بقول نروح ننام
عمر خلاص هقول… أولا انا أول مرة شوفتك فيها مش وقت التاكسي لأ شوفتك قبلها بفترة
فريدهايمتا!
عمرابدا كنت انا والواد مهاب كنا فاضيين
فلاش باااااااااااااااك
مهابانا ھموت من الملل
عمر بتقول فيها وانا كمان مش عندي مزاج ل ال Nahit club
مهابليه بس يا فقري انا عايز اروح
عمر يبني حرام عليك إنت متجوز حرام عليك مراتك اللي مغفلها دي
مهابيعم انا متجوز واحد صحبي وربنا
عمربقولك عايزين نعمل حاجة جديدة
مهابطب انا عندي ليك تحدي
عمروانا بمۏت في التحدي
مهاب ابتسم بمكرفاكر يا عمر لما قولت مش عارف الناس بتستحمل إزاي انهم يركبو ميكروباص وكده
عمر أيوة انا مش فاهم ببستحملو يكونو عدد كبير إزاي
مهابامممممه
عمراياك تكون بتفكر باللي في بالي !
مهاب بالظبط
عمرمستحيل اركبها مستحيييييل
مهاباشطا يعني قبلت تخسر التحدي!
عمرقولي اركب منين يا هوبا مش عمر الصياد اللي يخسر
مهاب ركب عمر
عمر قاعد جنب فريده ومخڼوق لأنه أول مرة يركب موصلات
باااااااااااااااك
فريدهبس انا مخدتش بالي وكمان مش فاكرة حصل ايمتا!
عمر عشان كنتي تعبانة …لما كنت قاعد جنبك إنتي اغمي عليكي …وقتها نمتي علي كتفي…في اللحظة دي انا نفسي اتقطع فكرت وقتها إني اټخضيت…لكن كانت دقات قلبي عڼيفة جدا طول ما كنتي علي كتفي … كأن قلبي نصه التاني وقتها مكنتش مدرك لحاجة …ولما شيلتك ووصلتك المستشفى شوفت ملامحك البريئة الطفولية… أصلا طول ما كنتي جنبي…قلبي دق ليكي من غير ما اشوفك
فريده وبعدين
عمرلما اتخانقنا علي التاكسي يمكن مقدرتش اتعرف عليكي لأني كنت مستعجل لكن كانت دقات قلبي عڼيفة وكأنه هيطلع من مكانه وقتها…ههههه بس خناقنا نساني قلبي…عرفت إني معجب بيكي وقتها
فريدهاممممممه
عمر وعرفت إني بحبك لما كنا تحت المطر …امممممه بصراحة كان شعور غريب
فريدهليه مش!
عمر عشان وقتها كان عندي الرغبة إني احضنك واخدك عالمي لكن مقدرتش لأنك ماسه غاليه جدا مش زي أي حد عرفته سألت نفسي إزاي عندي رغبة لكن منعت نفسي وقتها عرفت إن ده هو الحب… حاجة كده نقية بتخليك تشوف اللي بتحبه بطريقة مختلفة جدا
فريده وكانت في خيال من كلام عمر هي في حياته متوقعتش إن حد يحبها كده
عمرامممممه هااا كنت هتقولي إيه
فريده بلا وعيكنت هقول إني معجبة بيك وشكلي هحبك
عمر بفرحةبجدددد!
فريدههو إيه اللي بجد
عمر اللي قولتيه دلوقتي
فريده رجعت لوعيها وبتوترااااا انا قولت إيه ااااا انا مقولتش حاجة
عمر مسك أيديها وقرب منها وعنيهم في عنين بعض ممكن تقولي بصراحة قولتي إيه
فريده وهي باصة في عنيهقولت إني معجبة بيك
عمر يعني لسا مش بتحبيني
فريده بعدت عنهيا بابا قولت إعجاب مش حب فيه فرق
عمر الاعجاب بداية الحب مستعد انتظر لآخر حياتي
فريده بخجلاحم انا هروح انام ومشيت
في منزل مهاب
مهاب قعد علي الكرسي بتعب هيفضل بوزك ملوي كده علي طول
ساليمانا كويسة اهو
مهابفيه إيه قولي وطلعي اللي علي لسانك
ساليمهاب هسألك سؤال بس جاوب بصراحة
مهاباسألي
ساليمهاب إنت پتخوني …بتكلم بنات لسا بردو زي قبل الجواز
مهاب مش بخونك ومش بكلم حد
سالي بتقول الحقيقة يا مهاب
مهاب أيوة
ساليطب انا عايزة اقولك حاجة… مهاب انا مش عايزك تفضل متجوزني وإنت مش بتحبني لو الحب انتهي ياريت ننفصل… عشان انا مش في حمل اتحمل حاجة زي كده…متفكرش تشفق عليا … صدقني لما تقولي بصراحة إنك عايز تنفصل انا موافقة لكن مستحيييييل أسمح إنك تعيش معايا شفقة وعشان ماليش غيرك وكده…انا هعرف أكون حياتي من جديد…لكن حقيقي خېانتك ليا هتكون نهايتي… عشان انا حبيتك بجد … مش عارفه حبك ليا كان موجود ولا لأ لكن مش هقبل أعيش معاك بالوضع ده
مهاب إنتي بتقولي إيه حب إيه اللي انتهي سالي انا حبيتك بجد
ساليبس الحب ده كان قبل ما تثبت إن بابا تاجر مخډرات
مهابسالي سبق وقولتلك قبل جوازنا إن حبتك بجد وانك مبقتيش جزء من مهمتي لكشف والدك
سالي بحزن أشك انا لاحظت تغيرك معايا بعد ما انجزت مهمتك …كنت عايز تطلقني وقتها مش كده في النهاية ډم تاجر المخډرات بيجري في دمي وفي نظرك انا وحشة زيه
مهاب قرب منها بحزن صدقيني عمري ما فكرت في كده انا عارف إنك مش زيه…وانا آسف لو كنت اتصرفت في حقك تصرفات سيئة قبل كده بس لازم تكوني متأكدة
إني بحبك والله العظيم
ساليمعتقدش إنك بتحبني لو كنت بتحبني مكنتش كدبت عليا انا عرفت إنك پتخوني كان نفسي تقول الحقيقة لكن مقولتش
مهابانا قولت الحقيقة
سالي لأ مقولتش الحقيقة عمتا انا اتكلمت مع المحامي وهيجهز اوراق الطلاق وكل واحد منا يروح في طريق ومتحاولش تتناقش معايا…وياريت تشوف ليك مكان تقعد فيه لحد ما نطلق
مهابفي البداية الطلاق ده في احلامك مستحيل فاهمة حتي إنك تحلمي بالطلاق مستحيل وثانيا انا هسيبك فترة لحد ما تهدي
مهاب مشي ورن علي عمر
عمر شاف اتصال مهاب مش رد آسف يا مهاب انا دلوقتي مبسوط ومش عايز أسمع منك اي حاجة تدمر ساعدتي دي ابدا
وبعدين عمر أتصل علي رقم أيوة يا عم حسين
حسينازيك يا عمر بيه عاش من سمع صوتك
عمرانا كويس…كنت عايز البيت يجهز انا جاي بكرا
حسين معقول بعد السنين دي قررت تيجي
عمر أيوة خلاص قررت أفتح صفحة جديدة
حسينتمام يا عمر بيه
وانتهت المكالمة
عمرمن دلوقتي لازم اتخطي الماضي . وبعدين دخل عمر ينام
فريده كانت راكضة علي السرير بتفكر في كلام عمر وفي نفسهاانا إيه اللي بيحصل معايا ده شعور غريب أول مرة احس بيه معقول ده حب ولا اعجاب
عمر الاعجاب بيكون دقة قلب سريعة الحب بيكون دقة عڼيفة وكمان الحب يعني إن يوحشك اللي بتحبيه حتي وهو جنبك بيوحشك لما يبعد عنك كام ساعة تحسي قلبك مولع ومشتاق ليه ملامحه مش بتملي منها ابدا
فريده شاروخان قاعد معايا ولا إيه
عمر لأ مش اكتر بس بقولك شعوري عشان تتأكدي إنك بتحبيني مش معجبة
فريده معتقدش …تصبح على خير
عمرهثبتلك… وإنتي من أهل الخير
في الصباح التالي
عمر فريده … فريده اصحي يا كسولة هنتاخر
فريدهخمس دقايق يا ماما وابقي صحيني
عمرماما!!!!!
عمراصحي يا بلوة حياتي انا عمر مش ماما
فريده صحيت إيه في إيه يا بني آدم إنت الواحد ميعرفش ينام بسلام
عمرقومي ياختي البسي الوقت راح الساعة داخلة في 10
فريده بخضةيالهوووي 10
عمر أيوة 10 يلا البسي بسرعة
فريده دخلت تلبس بسرعة وعمر واقف بيستمتع لأن لسا الساعة 630
فريده لبستيلا خلصت
عمرتمام يلا
فريده ماشية في طريق السلم لكن عمر مسكها من ايديها
عمر أمشي معايا
عمر فتح باب خلفي من مكان مش واضح إنه فيه باب أصلا كان فيه عربية قدام الباب عمر وفريده ركبو
فريدهانا كل يوم بعرف حاجة جديدة في البيت
عمراممممه لسا فيه حاجات كتير هتعرفيها
فريدهليه جينا من هنا وركبنا العربية دي …والوقت شكله بدري
عمر أولا طلعنا من هنا عشان انا متراقب وانا عايز اخرج معاكي من غير حراسة ثانيا اه الساعة كده 700
فريده بصوت عالي افندم
عمرانا خاطڤك النهاردة موافقة
فريده ثواني هفكر
عمر لأ حضرتك تفكري إيه انا دلوقتي في مرحلة الاعجاب لازم اصعد للحب فبرضاكي أو ڠصبا عنك مخطۏفة
فريدهتمام
عمر مش خاېفة
فريده بثقة لأ
عمر ابتسم وفرح من جواه لأن يوسف مبقاش مصدر الأمان الوحيد بالنسبة ليها خلاص مبقتش پتخاف معاه
فريده هنروح فين !
عمرهتعرفي اما نوصل
فريدهاممممممه طب أول حرف من المكان
عمر لأ
فريده طب لمح طيب
عمربردو لأ
وبعد كام ساعة وصلو اسكندريه ونزلو عند ڤيلا ومكتوب على العنوان من برا الصياد
فريدهبيتك بردو
عمر أيوة ودي اول مره اجي من بعد سنين
فريدهليه !
عمر ندخل الأول وهقولك
عمر وفريده دخلو البيت وعمر وري المكان كله ليها معادا اوضة واحدة
فريدهوالاوضة دي !
عمر مش عندي الشجاعة إني ادخل الاوضة دي
عمر تعالي نقعد وهحكيلك كل حاجة
فريده وعمر قعدو
عمر إنتي لازم تكوني علي علم بالماضي بتاعي… عشان الفترة الجاية لو اجبرتك علي حاجة تفهميني وكمان تقدري تفمهي عصبيتي
فريده بقلقفي إيه!
عمر غمض عنيه ب ألم وقال بسرعةالاوضة دي اوضة مالك أخويا الله يرحمه وكمان عمي هو اللي قتل بابا ومالك وانا كنت سبب في كده
عمر غمض عنيه ب ألم وقال بسرعةالاوضة دي اوضة مالك أخويا الله يرحمه وكمان عمي هو اللي قتل بابا ومالك وانا كنت سبب في كده
فريده مصډومةإيه !!!!
عمر وقف وحط ايديه الاتنين علي رأسه وفضل ينفخ پغضب
فريده بقلقإنت كويس !
عمر مش عايز افتكر الماضي
فريدهمفيش داعي تضغط على نفسك
عمرلازم…كل ده حصل وانا عندي 12 سنة
فلاش باااااااااااااااك للي بيقوله عمر
عمرانا اللي هغلب النهاردة
مالك. توأم عمر لأ انا اللي هكسب
احم اولا وصف مالك مالك نسخة هو وعمر توأم نفس كل حاجة الفرق الوحيد بينهم لون العين مالك عنيه لونها رمادي زي شهد وامه مالك وعمر لولا اختلاف لون العنين كان صعب حد يفرقهم عن بعض حتي لو اهلهم نفس الجسم حتي نفس الطول مفيش علامة تفرق الاتنين غير لون عنيهم
شهدبس انتو الاتنين انا اللي هكسب
مالكعلي فكرة إحنا اللي علينا الدور نستخبي إنتي اللي هتدوري علينا
شهداه صحيح بالمناسبة شهد كان عندها 8 سنين الفرق بينها وبين عمر ومالك 4 سنين
عمرغمضي عينك يلا وعدي عشان نستخبي
شهد غمضت عنيها ومالك وعمر كل واحد راح يستخبي
عمر استخبي في الجنينه جنب الباب الزجاج بتاع اوضته ومالك طلع استخبي في صالون البيت
شهد خلصت عد وطلعت من سلم الجنينة كده عمر فضل في الجنينه وحده
عمر وهو مستخبي سمع صوت خناق بين أبوه وعمه قرب من الباب الزجاجي وفتحه سنة من غير ما حد يحس سواء ابوه او عمه
حسينعقلي مش قادر يستوعب معقول إنت فارس اخويا
فارسهه كنت مفكر إنك هتفضل علي طول اغني واحسن مني لأ دلوقتي بقي عندي فلوس كتير وقريب أوي هفتح شركتي الخاصة
حسين عقلك مستوعب الطريقة الۏسخة اللي بقيت غني بيها
فارسانا معملتش حاجة انا كل اللي بعمله بستورد أسلحة ومخډرات من الخارج وببيعها
حسين إنت عبيط إنت مش مدرك بسبب الهباب اللي بتعمله ده كام واحد ماټ بسببك
فارسانا مقتلتش حد
حسين لأ كل واحد ماټ بسلاح إنت دخلته البلد إنت اللي قټلته وكل واحد ماټ بسبب الهباب المخډرات بردو بسببك
فارس مش مهم عندي المهم عندي الفلوس
حسين بصوت عالي نسبيا إنت إيه اللي جرالك من ايمتا وإنت كده
فارسانا كده من زمان بس إنت مش واخد بالك
حسينانا مش هتكلم معاك كتير انا هديك مهلة 24 ساعة تعترف علي نفسك ياما هاخد الادلة اللى معايا وأبلغ عنك
فارسهترمي اخوك في السچن ب ايدك
حسين پغضبهو فين أخويا ده أخويا اللي خلاني شريك في قذارته من غير ما اعرف … اللي بيستخدم إسمي في المجال التجاري وبيدخل أسلحة من استيردات لشركتي موثوقة أخويا اللي الفلوس عمت عنيه …احسنلك تسلم نفسك
فارس تمام هشوف .وفي اللحظة دي كان فارس بص لفادي اخوه الصغير وعطاه إشارة
فادي فهم الإشارة وطلع برة عند عربية حسين وقطع سلك الفرامل بتاع العربية وهو راجع شاف عمر وهو بيسمع حديث حسين وفارس فادي مقدرش يميز ده عمر ولا مالك عشان كان شايفه من ضهره
عمر كان مصډوم من اللي سمعه مكنش عارف يعمل ايه وكان عمر وهو صغير بېخاف جدا وكان طفل نقي حاجة زي كده كانت بتعمله ړعب وبيبان عليه الخۏف عمر وقتها قرر إنه يفضل ورا الموضوع للنهاية وإنه هيبقي شجاع مش جبان تاني ورجع استخبي مكانه قبل ما شهد ومالك يرجعو
شهد ومالك رجعو
مالك إنت اللي كسبت يا عمر مسكتني
عمر بيحاول يكون طبيعي
بعد اللي عرفهاه مانا قولتلك
شهد إنت كنت مستخبي هنا …انا ازاي مش شوفتك
مالك پغضب عشان لابس الجاكيت الأخضر بتاعي وهو لون الزرع عشان كده عرف يستخبي
شهد فعلا الجاكيت لون الزرع
مالك پغضب اطفالاقلع الجاكيت بتاعي وخد بتاعك ماليش دعوة
عمر قلع الجاكيتخد ده إنت رخم
عمر ومالك بدلو وكل واحد خد الجاكيت بتاعه هما الاتنين كانو لابسين زي بعض لكن لون الجاكيت مختلف عمر بتاعه لونه احمر ومالك كان أخضر
وعند حسين وفارس
حسينياريت يا فارس تسلم نفسك واتمنى فارس اللي اعرفه يرجع تاني متخليش تربية ابوك لينا تخيب
فارس بحزن مصتنع صدقني هعمل شوية حاجات وأسلم نفسي إنت صحيت ضميري انا مكنتش اعرف إن كل حد بېموت بسبب اللي بډخله البلد بېموت بسببي … متقلقش إنت
حسينلازم تعرف لو مش اتعاونت مع الشرطة وساعدتهم يعرفو كل تجار المخډرات والأسلحة انا اللي هبلغ عنك
فارستمام
وخرج حسين وساب فارس ودخل فادي بعده
فاديفيه مصېبة تانية
فارس إيه هي
فادي فيه عيل من عيال اخوك دول كان بيسمع حديثك إنت وعمي وشكله عرف
فارسومين منهم خلينا نخلص منه زي ما هنخلص من أبوه
فاديفي الغالب هيكون مالك إنت عارف عمر بېخاف اصلا من خياله وپيترعب من الصوت العالي لو هو كان جري من الصوت بس بردو هطلع الجنينة واتأكد مين منهم
فادي طلع الجنينة وكان مالك بيمرجح شهد . وعمر قاعد مهموم من اللي سمعه
فاديبتعملو إيه يا حلوين بالمناسبة فادي عمره 20 سنة
مالك ابدا بنلعب
فادي بص في عنين مالك والجاكيت اللي لابسه وفكر إن مالك اللي سمع الحديث
فادي بص لعمرمالك مش بتلعب معاهم إنت كمان ليه
عمر پخوف وقلق حاول يداريهاااا تعبان شوية لعبنا كتير انا برتاح بس
فادي ماشي يا جبان
عمر وقف قدام فادي بتحدي ممزوج پغضب لأ انا مش جبان انا شجاع وهثبتلك قريب
فادييا جامد ماشي هنشوف
فاديسلام يا لوكا هتوحشني … مش إنت اللي مسافر مع بابا دلوقتي اسكندريه صح
مالكاه انا عمر اللي راح المرة اللي فاتت انا اللي هروح دلوقتي .وبضيق ياريت بلاش لوكا دي تاني انا مش عيل
فاديهتوحشني يا مالك رضيت يا عم
مالك بضيقهو حضرتك فاضي ولا حاجة مش عادتك يعني تيجي تتكلم معانا
فادي يخربيت لماضتك
مالكيلا يا عمر إنت وشهد خلينا نطلع
وطلعو كلهم وسابو فادي
فاديالواد ده مصېبة عيشته بعد مۏت ابوه حتي لو مكنش سمع الحوار مكنش هيكون حلو كان لازم نخلص منه عمر وشهد مفيش منهم ضرر يوضع سره في أضعف خلقه
حسين بيفطر مع زينب مراتهانا رايح 3 أيام هشرف علي فرع الشركة اللي هناك وهرجع
زينبتمام ابقي خلي بالك من مالك كويس
حسين پغضب مش هتبطلي تميزي مالك عن عمر… إنتي إيه خلفتي مالك بس محوار اهتمامك كله علي مالك وعمر ولا كأنه موجود
زينب لأ انا بقول كده عشان مالك شقي مش هادي زي عمر
حسين إبني وهعرف أخلي بالي منه … إنتي خلي بالك من عمر وشهد
زينبتمام
عمر وشهد ومالك دخلو
مالك يا بابا يلا بقي مش هنمشي ولا ايه
حسين قام من علي الأكل لأ يلا هنمشي
عمربابا ينفع اجي انا كمان
حسين لأ مش هينفع إنت لازم تفضل مع ماما وشهد… إنت إبني الشجاع اللي هيخلي باله من البيت وانا مش موجود
عمر أيوة انا هثبتلك إني فعلا شجاع
مالك بسخريةطب ابقي خلي بالك من روحك لحسن فيه عفاريت بتطلع في الضلمة مش إنت بتقول كده
عمر أمشي يا رخم
حسين مشي هو ومالك
عمر كان عنده فضول يعرف فارس وفادي بيتكلمو في إيه ونزل يسمع حوارهم
فارساخوك ميعرفش اخوه بقي عامل ازاي
فاديهيفضل طول عمره طيب بس الدنيا دي مش عايزة غير القوي
فارسهي كلها شوية ونخلص منه
فادي عصفورين بحجر واحد الواد مالك ده كنا لازم نقتله حتي لو مكنش سمع حديثنا الواد ده كان هيعملنا مشاكل في المستقبل
فارسمعاك حق ده ميعتبرش طفل خالص …اهو دلوقتي ھيموت معه ابوه دلوقتي زمان العربية اتقلبت…هو ممكن ينفد منها
فادي لأ لأني مش بس الفرامل إللي عطلتها لأ كمان اتفقت مع مچرم أعرفه هيخبطه بعربية اسكانيا كبيرة علي الطريق
عمر مصډوم من اللي سمعه .وقرر يلحق ابوه
عمر ركب العجلة الرياضية بتاعته لأ مش هسمح إن بابا يحصل ليه حاجة
وفادي وفارس طلعو بعد ما جالهم تليفون من سائق الشاحنة إنه خبط حسين علي طريق الغابة الاتنين راحو يتأكدو من مۏته
سيارة فارس وصلت لمكان حاډثة حسين
فارسترتؤتؤ ھتموت قبل ال 24 ساعة وانا هفضل عايش
حسين بيتكلم بصعوبة صدقني مش هتدوم فرحتك
فارس بسخريةهتدوم…كنت عايز اقټلك واطلع روحك دلوقتي ب ايدي بس مش هوسخ أيدي كده ولا كده كام دقيقة وټموت سلام يا اخويا
حسينهتنكشف يا فارس صدقني
فارس مشي بلا مبالاة
فاديمالك هو كمان ماټ
فارسهو فين مش شايفه
فادي شاور علي منحدر صغير في الغابةاهو سايح في دمه
فارسطب شوفت نبضه
فادي لأ ممكن وانا نازال اسيب أثر ولا حاجة لينا وبعدين ده اتصفي مستحيل يكون عايش بعد حاډثة زي دي
فارسطب يلا نمشي عشان نستقبل خبر مۏت اخونا العزيز في الشركة
فادييلا يا كبير
عمر وصل المكان بعد ما فادي وفارس ومشيو
عمر واقف پخوف وبيبص علي أبوه اللي غرقان في دمه
حسين بصوت متقطعاااا…امشي يا عمر
عمرما…ما…ل
حسين فهم عمر ونظراته اللي على مالك في المنحدرماټ يا عمر ماټ أمشي من هنا بسرعة ماما وشهد مش ليهم غيرك دلوقتي أمشي عشان خاطري
عمر لأ يا بابا هفضل معاك…
حسينيلا امشي من هنا إنت إبني الشجاع مش كده يلا امشي من هنا بسرعة يا عمر عشان خاطري
عمرانا عارف إن فارس وفادي هما اللي عملو كده
حسين عمر انا عايزك توعدني إنك تخلي بالك من ماما وشهد
عمرهخلي بالي منهم وصدقني مش هسيب فادي وفارس
حسين بياخد انفاسه الاخيرهيلا امشي بسرعة
عمر بيقرب من حسين متمشيش ارجوك إنت كمان
حسين متقربش يا عمر عشان خاطري وارجع البيت
عمر بعياطحاضر
حسين ماټ وعمر ركب عجلته ورجع وهو بيقسم بداخله إنه هينقم من فارس وفادي
بس قبل ما يمشي عمر الأدلة اللي كانت مع حسين واللي عمر خدها لما كان ابوه بيفطر سابها في عربية ابوه وخد الكاميرا بتاعت مالك ك ذكري منه
عمر رجع البيت فضل قاعد في اوضة المكتب اللي هي اوضته وقعد فيها بعد مۏت باباه عشان يفتكر انتقامه
عمر .پبكاء مش عايز أكون شجاع بس عايز بابا ومالك يرجعو
باااااااااااااااك
فريده بعياط معقولة عشت كل ده
عمر پبكاء أيضالما قررت ابقي شجاع ماټ اكتر اتنين بحس إني قوي في وجدهم
فريده حضنته عشان تواسيه
عمرانا السبب في مۏت مالك كان ممكن يكون عايش لو مكنش فادي شافني وانا بسمع حديث بابا مع فارس مكنش مالك ماټ
فريده لأ غلطان إنت مش السبب خالص ده قدر مالك
عمر لأ مش كده كان ممكن فادي يقنع بابا ياخدني انا لو كان عارف إني سمعتهم
فريده لأ كان ممكن ېقتلوكم انتم الاتنين إنت مش السبب في مۏت مالك ده كان قدره
وعمر وفريده قاعدين سمعو صوت إطلاق ڼار
فريده لأ كان ممكن ېقتلوكم انتم الاتنين إنت مش السبب في مۏت مالك ده كان قدره
عمريمكن كان زمانه عايش !!!
فريدهده قدره… ومتحاولش تلوم نفسك تاني
عمر مش عارف بس ازاي هقدر
ملومش نفسي وانا أصلا بحس إن نظرات امي بتحملني ذنب اللي حصل!!!
فريده بدهشةليه بس
عمر لأنها بتحب مالك اكتر يمكن
فريدهمستحيل مفيش أم بتفضل حد من ولادها عن التاني يمكن إنت بس مش قادر تفهمها كويس
عمر صدقيني انا عارفها كويس ماما اهم حاجة عندها المظاهر وانا مكنتش الابن اللي تتباهي بيه قدام صحابها انا كنت جبان…وطفل غريب علي عكس مالك وشهد
فريده لأ إنت مش كده
عمراممممه بقيت حد تاني
فريدهاممممه معرفش بس انا شايفة إنك الطفل النقي اللي حكيتلي عنه
عمر بص في عنيها يعني ده اللي شايفه …بس انا بقيت وحش بقيت ب
فريده مهما كان اللي عملته ربنا غفور رحيم كل اللي عليك تتوب وبس
عمر مسمعتش الكلام ده من سنين شكرا
فريده اتمنى أفيدك
وهما بيتكلمو هوب صوت ضړب ڼار
فريده اترمت في حضڼ عمر من الخضة
عمر بقلقاهدي انا معاكي
عمر طلع مسدسه
فريده اول ما شافت المسډس خاڤت إيه ده إنت هتعمل ايه
عمر مش ھقتلك يعني …لازم نشوف الصوت جه منين
فريده لأ استني متتحركش… ممكن يحصلك حاجة
عمر خاېفة عليا !
فريده ده وقته!!
عمرامممه طب خليكي ورايا وخلي بالك تمام
فريده تمام
عمر طلع برا عشان يشوف مين
مهاباثبت مكانك
عمرهو إنت يا زفت
مهاب مسك عمر من رقبته پغضب إنت عبيط مبتفهمش !!
عمراهدي في إيه
مهاب بص لفريدههتزعلي لو قټلته دلوقتي
فريدههاااا
عمرفي إيه وعرفت مكاني إزاي
مهابمجرد سؤال بس انا قولتلك إنك متمشيش غير مع الحراسة ولا مقولتش هااا
عمرقولت بس في إيه
مهاب…..
فلاش باااااااااااااااك
مهابالزفت ده هيجنني رد بقي… تمام متردش والله لكون عندك في صباح ربنا هااا
في الصباح
مهاب راح بيت عمر وكان نازل من السلم اللي بيوصل لاوضة عمر فشاف عمر وفريده وهما طالعين من الباب السري طبعا مهاب عارفه
مهاب رجع لف عربيته عشان يلحق عمر وهو سايق خد باله من حد بيراقب عمر وعارف الباب السري!!
مهاب بيرن علي عمرغبي قافل الفون ليه .غبط ايده پغضبقولتله ميتحركش من غير حراسة كأنه مش عارف قد إيه فارس خطېر
فضل مهاب ماشي ورا عمر والعربية اللي مراقبه لحد ما عمر وصل الڤيلا ونزل ودخل
بعدين نزل الشخص اللي مراقبه وابتدي ياخد صور لعمر وفريده
مهابيعني فارس فعلا رجع وبيجمع أكبر معلومات عن الوسط بتاع عمر الحالي
مهاب فضل مراقب اللي بيصور لحد ما خد صور كتير للبيت ولعمر وفريده كمان
وفي النهاية راح للشخص اللي بيصور وبهدوء خد منه الكاميرا وسبله المساحة إنه يهرب!!
مهابماشي يا عمر الكلب تستاهل دي وطلع مسدسه وضړب رصاصة في الفراغ
باااااااااااااااك
عمر مسك مهاب من رقبتهبټضرب ڼار ليه بس وفي وقت مش مناسب خالص
مهاب قرب وهمس في أذن عمر مبقاش مطرود واسيبك تتهني
عمر لأ دي دردشه في الماضي ياخويا…ومطرود ليه
مهابحكيتلها عن فارس وفادي!
عمر أيوة بس لسا مكملتش
مهابكمل بعدين ساعدوني انتو الاتنين سالي عايزة تتطلق
عمر بصوت عاليعايزة إيه
مهاب بنفس الصوتتتطلققققق
فريدهاحم في إيه
مهاب لأ عادي مراتي عايزة تطلق
فريده بدهشة افندم!
مهابتطلق في إيه يا جماعة بقول حاجة غريبة
فريده وإنت مبسوط يعني عشان عايزة تطلق
مهاب ابدا عشان مش هيحصل أصلا خليها معانده بس مفيش طلاق حتي في احلامها
عمر المشكلة إيه
مهابصداقتك المنيلة الله يحرقك
عمرطب ندخل جوا نتكلم شكل الموضوع مطول
ودخلو كلهم جوا
عمر ارغي
مهابكل اللي عايزه إنها تعقل بس انا اتغيرت يا عمر
عمر افندم ده حصل ايمتا
مهابامبارح!!
فريدهانتو طبيعين
عمر وأكثر علي فكرة
مهابهي مش عارفه الموضوع من البدايه
عمريبقي مالكيش دعوة
مهاب فكر شويةبصي يا ستي هحكي ليكي من البدايه يمكن تعقلي سالي
عمر!!!
مهاب ابتدي يتكلم بحبفي البداية انا كنت ماسك قضية مهمة وكان لازم اقبض علي تاجر المخډرات ده وكان والد سالي… أولا انا مكنتش متخيل إني أكون متدني كده عشان أستغل بنت بريئه عشان اثبت التهمة علي ابوها وهي كانت طريقي عشان انقذ حياة ناس كتير …كنت عارف عنها كل حاجة عشان لما ادخل حياتها كنت حاسب هعمل إيه عارف شكلها…كنت حاسب كل خطوة لكن معملتش حسابي إني هقع في الحب
فلاش باااااااااااااااك للي بيقوله مهاب
في مكتب مهاب
كريم ظابط صديق مهاب النهاردة هتدخل حياة بنت عامر البدري
مهاب أيوة
كريم متأكد يا مهاب
مهابانا حاسس بتأنيب لأني هستغلها عشان اقدر اقبض علي أبوها
كريمليه طيب متقولهاس يمكن تساعدك هي يمكن متعرفش حقيقة ابوها!!!
مهاب لأ اكيد عارفه إنت بتستعبط إزاي مش هتعرف
كريمبس المعلومات اللي عارفنها عنها متقولش كده
مهابدي مظاهر بس
كريم إنت حر يا مهاب
عمر دخل علي مهاب المكتب
مهاب بتعمل إيه هنا يا زفت
عمر فاضي مش لاقي حاجة اعملها قولت اجي اغلس عليك
مهابانا مش فاضي يا سيدي
عمروراك إيه يا هوبا بلاش غلاسة وتعال نتسلي ده حتي هيثم مسافر ويوسف مش موجود
مهابورايا حاجة مهمة
عمر إيه هي
كريمرايح يقابل موزة
عمرتؤتؤتؤ ومتقوليش يا هوبا اخص عليك
مهابدي مهمة يا بني آدم
عمر بالتفصيل لو سمحت
مهاب…
عمر لأ يا مهاب اللي هتعمله ده غلط
مهابليه بقي
عمر مش معنى إن أبوها كده يبقي هي زيه ما يمكن متعرفش مشوفتش بابا وعمي مش عارف يعني
مهاببعد اذنكم اسمحولي لازم الحقها
عمر بلاش يا مهاب
مهاب مش سامع
عمرهتوقع في الحب وهتيجي تشتكي بعدين بعد اللي سمعته انا متأكد إنها مش زي أبوها
مهاب خرج وكان مخطط إنه هيقابل سالي في منظمة خيرية ويحاول يدخل حياتها لكن كان للقدر رأي آخر
مهاب راح بس مش لقيها ركب عربيته وكان راجع وهو مضايق بس وهو سايق مرة واحدة بنت اتخبطت في مراية عربيته
مهاب نزل إنتي كويسة!!
سالي بصتله أيوة
مهابانا آسف
سالي خلاص حصل خير
سالي كانت ايديها اتخبط واټجرحت من أثر الخبطة
مهاب شاف الچرح طب تسمحي ليا اوصلك كاعتذار
سالي لأ مش ممكن
مهابليه بس
ساليانا اعرفك!!!
مهاباممممه لأ بس انا مصر اوصلك المكان اللي هتروحي ك اعتذار
سالياممممه تمام
وركبت سالي مع مهاب هو أصلا مش عارف إن دي البنت اللي كان عايز يقابلها كمان هو مكنش بيهتم للصور اللي كانو بيخادوها عناصر الفريق ليها
مهاب هتلاقي عندك في الدرج معقم ياريت تستخدميه
ساليتمام
وهي بتفتح وقع صور والصور دي ليها نزلت عشان تجيبها
مهاب استني انا هجيبها
مهاب نزل يجيب الصور وبص علي الصور عرف إن اللي جنبه هي سالي البدري بس حب يتأكد
مهاب ابتدي يسوق العربيةانا آدم وإنتي
ساليسالي
مهابانا حاسس إني شوفتك قبل كده !!!
سالي ممكن
مهابعلي العموم انا آسف مرة تانية
سالي لأ عادي علي العموم شكرا ليك على مساعدتك ليا إني ارجع البيت
مهابليه
ساليابدا بس كل الحكايه إني طلعت من البيت النهاردة ب تاكسي عشان السواق بتاعي مجاش النهاردة…وسواق التاكسي مشي من طريق غلط فضل تايه كتير بسببه مروحتش الجمعية النهاردة
مهابعملتي إيه مع السواق !
ساليشتمته
مهابههه وهو عمل إيه
ساليكل خير نزلني في نص الطريق وملقتش حاجة اركبها
مهابصعبتي عليا
وهو بيتكلم العربية وقفت
سالي بقلقوقفت ليه!
مهاب حاول يمشي العربية لكن في حاجة موقفة العربية مټخافيش هنزل اشوف وقفت ليه … ثواني
مهاب نزل وكانت احد عجلات العربية في حفرة صغيرة من الوحلاووووف
ساليفي إيه
مهابابدا بس محتاجه زقة عشان في الوحل
ساليوالعمل
مهاب اقعدي مكاني ودوريها بس وانا هزق
ساليبس انا مش بعرف اسوق!!!
مهاب افندم عندك عربية ومش بتعرفي
سالي مش حابة أعرف اسوق إنت مالك
مهابطب اقعدي مكاني وانا هقولك تعملي ايه
سالي عملت زي ما قال وهو
ابتدي يزوج وهي بتعمل زي ما قال فجأة العربية طلعت من الوحل وسالي لسا سايقة فدخلت في الشجرة اللي قدامها والعربية بقت في شكل يرثي له
مهاب حط ايديه علي راسه پصدمةالعربية!!!
سالي نزلتانا بخير متقلقش
مهابالعربية اټدمرت منك لله
ساليكل همك العربية وحياتي انا إيه!
مهابحصل خير لعله خير المهم إنك بخير
سالي إنت بتقلب بسرعة
مهاب دخل يجرب العربية إذا كانت شغالة ف اشتغلت عادي لكن المنظر عسلل اركبي شغالة
ساليهتمشي وهي بالمنظر ده
مهاب احسن من مفيش اركبي لحسن اسيبك وامشي .
سالي يعني يرضيك إنك تسيب بنت لوحدها في وقت زي ده ومكان فاضي
مهابطب اركبي من غير محاضرات ابوس ايدك
سالي ركبت ومهاب وصلها وبعد ما وصلها كان حاسس بخنقة لأن هي طلعت البنت اللي هيقرب منها عشان يقدر يوصل لأدلة ضد ابوها واحساسه لما قابلها كان جديد شوية عليه ولما عرف إنها سالي البدري زعل واتمنى مكنتش تبقي هي
وعدي فترة ومهاب كان بيقابل سالي ب إسم آدم وكانت عمليته ماشية بشكل كويس حتي إن والد سالي مقدرش يعرف معلومات عن مهاب حقيقة المعلومات اللي وصل ليها بس اللي مهاب كان مجهزها مهاب كان دائما بيقابل سالي وهو مخطط هيعمل إيه لكن عمره ما عمل مخططه وكان اليوم بيمشي بمسار طبيعي وكان مهاب طبيعي وكان بيتعلق ب سالي مع الوقت وهي كذلك لحد ما قرر مهاب يقولها الحقيقة ويشوف إذا كانت هتكون جزء من عمليته ولا لأ لأنه لما قرب منها عرف فعلا إنها مش زي باباها
باااااااااااااااك
فريده حصل إيه بعدها
مهاب اتنهدحصل كتير هتبقي تعرفي منها
عمرطيب ده كله انا عارفه …هي ماسكة عليك إيه يا بني عشان تكون جدية في الطلاق
مهابده اللي مش عارفه…ده حتي إنت عقلت من فترة طويلة ملقتش حد اسهر معاه وعقلت انا كمان
فريده مش توبت امبارح
مهابامممم انا كنت بتكلم علي مواقع تواصل بس
عمرانا قولتلك قبل كده شوية قواعد ياريت أسمعها لو سمحت
مهاباحم انا الكبير بلاش تحرجني
عمراخلص الكبير مش بالسن بالعقل يا فالح
مهابالثقةعدم الكدبوالاهم اغير رقمي واعقل واهدي
عمرعملت حاجة من ده كله لأ مع إنها اتحملتك ويا عالم كنت بټضرب حقيقة أبوها في وشها في كل خناق ولا لأ
مهاب غمض عينه بحزن لأنه فعلا كان بيعمل كده
فريدهكنت بتعمل كده !!!!
مهاب يعني كذا مرة
فريده إنت متعرفش إنت كنت بتجرجها قد ايه
مهاب طب ياريت تساعدوني بقي
عمرماليش دعوة حلها إنت
مهاب مش إنت أخوها يا بني يلا روح اتكلم مع اختك خليها تصالح جوزها
عمرابدا يوم ما قولت ليها إنها اختي كنت بتكلم جد وانا مش هجبر اختي تعيش مع حد كان بيغلط في حقها انا ممكن اساعدها في الطلاق كمان
مهاب تصدق إنك ژبالة ربنا ياخدك
عمريلا هوينا يا بوب دلوقتي بعد اذنك
مهابهيجو يخلصو عليك يا برو
عمرفارس وفادي مش اغبياء للدرجة
مهاب بص لعمر بتحذير عارف لما ترجع وتشجع سالي علي الطلاق قسما بالله ما هرحمك يا عمر فاهم هي أهم عندي من أي حاجة… مش هتحاول تصلح الوضع يبقي تركن متذش الطين بلة
عمرهفكر
مهاب پغضبمفيش تفكير انا خلاص عرفت غلطتي وعرفت انا قد إيه غلط ومش هغلط تاني
عمربرا لو سمحت
مهاب مشي
فريده إنت بجد هتساعدها في الطلاق!
عمرلو مهاب فضل علي حاله هعمل كده ومش هتردد ثانيه لأنه شعور مؤلم جدا إنك ترمي في وش حد حقيقة مؤلمة وهو مش ليه ذنب فيها
فريدهجربت الشعور
عمر أيوة
فريده طب هما هيعملو إيه دول شكلهم بيحبو بعض
عمراممممه فعلا… تعالي اوريكي الاوضة
فريدهانهي اوضة!
عمراوضة مالك وانا
فريده لأ بلاش مش عايزك تزعل
عمر تعالي بس
عمر دخل الاوضة مع فريده وكانت مفاجأة الاوضة كلها صور كتير لعمر ومالك ده حتي اوضته في البيت مش فيها صورة واحدة لكن الاوضة دي مليانة صور في كل حتة
فريدهبجد انتو الاتنين نسخة ده حتي عنده نفس الغمازة إللي عندك زيك في جنب واحد ونفس المكان بس غريبة إن لون عنيكم مختلف
عمراممممه الفرق في لون العنين بس لما بنبقي نايمين بابا وماما مكنوش بيعرفو يميزو
فريده دائما التوأم بيبقي في شوية حاجات بسيطة بتميزهم يعني كذا فرق لكن مش فرق واحد
عمر إحنا كوبي بيست
فريده لاحظت علامات الحزن علي وجه عمراممممه ربنا يرحمه … متزعلش ده قدر والمۏت علينا حق وكلنا ھنموت
عمرانا مش بشتاق لمالك قد ما بشتاق لبابا الفراق صعب اوي
فريدهصعب فعلا أحيانا النسيان والسنين مش بيقدرو أنهم يخلو فراغ الفراق ده يكتمل ابدا
عمر بالظبط
فريدههتعملنا إيه ناكلو يا عمر
عمر لأ الأكل جاهز علي فكرة تعالي
فريده دخلت مع عمر المطبخ وكان فعلا الأكل جاهز مكنش عليهم غير يحطو علي السفرة عشان ياكلو وكلو بالفعل
في الجنينة
عمرهو انا ممكن أسألك كام سؤال
فريدهامممه اتفضل
عمرفاكرة لما كنتي معايا في الاسانسير …كنتي بتتصرفي بشكل غريب عن دلوقتي بعد ما عرفتك
فريدهيااااه إنت إيه اللي فكرك بالموقف ده
عمرماله بقي
فريدهابدا ركبت الاسانسير وقتها ملقتش حد خفت كنت طالعة قبل ما يقفل عليا عشان بخاف اكون في مكان وحدي بس إنت دخلت وقتها… وطبعا إنت عارف التفاهة اللي عملتها ومسلسلات وكلام من ده من الآخر كان عقلي مش في دماغي لحد ما نطلع منه
عمرقولت إنك خاېفة بردو بس نكرتي
فريدهخير يا عمر إنت ناوي على إيه
عمر آخر سؤال …ايمتا عرفتي إنك معجبة بيا !
فريدهانا مش معجبة بيك
عمركنت بقول بردو ده إنتي بتعشقني وپتموتي فيا كمان
فريدهده اعجاب بس حضرتك
عمرايمتا
فريده بدات تتكلم بنظرات حب واضحها فاكر لما سبتني في الاوضة وحدي وبعد ما فوقت حضنتي وقتها انا حسيت بشعور غريب كده احسه لأول مرة مشاعر غريبة وكمان لهفتك وخۏفك اتلخبط مش عارفه ليه بس كان شعور غريب وجميل
عمر بقي متأكد إن فريده بتحبه هي كمان
من جهة عند فارس وفادي
فادي كنت إن عمر ذكي هما قدرو يمسكو الولد اللي بيصور وانا قدرت ان
فاديعمر دلوقتي مش هيعرف ايه اللي حصل
فارسما تحلمش كثير عمر ذكي جدا
فادي عارف هو انا هنسي ماهو الزفت ده سبب هروبنا من البلد هو اللي ساب الدليل في العربية والشرطة قدرت تعرف كده
فارسمكنش لازم نستهين بيه من البدايه …انت لو كنت قدرت تقتلتو وهو صغير مكنش هيحصل كده
فاديكان سنة وھقتلو لكن مكنتش متوقع ماهر وقتها ماهر ابو مهاب كان صديق والد عمر
فلاش باااااااااااااااك
فادي رجع البيت بعد قتل حسين عشان يدور علي الملف اللي فيه الأدلة
عمر پغضب چنوني وحزن مسيطر عليه بتعمل إيه هنا
فاديانت مالك! ثم إزاي تتكلم معايا كده
عمر إنت فاكر إن ممكن اسيبك إنت وفارس !
فادي إنت ياض بتكلم بشكل غريب كده ليه ابوك مخدكش معاه اسكندريه ليه
عمرابويا واخويا اللي قټلتهم إنت وفارس!
فادي اټصدم عمر عرف إزاي ولسا مۏت حسين مظهرش في الوسط !!
عمرمصډوم مش كده
فادي إنت ب اااا تقول إيه إنت اټجننت ابوك محصلش معاه حاجة
عمرالملف اللي بتدور عليه مش هنا في موقع جريمتك إنت واخوك
فادي إنت بتقول ايه .وكان بيقرب من عمر وحاول يمسك عمر من رقبته

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *