روان وزين

روان قاعده فى اوضتهاا مع مامتها و هى منهارة من العياط و بتفتكر اللى حصل..
Flash back..
روان بخوف :مين معايا..
. :اى لحقتى تنسى صوتى.. طب دا احنا عشرة سنين.. و كنا متجوزين..
روان :احمد.. احمد بالله عليك مـ,,ـــاتأذيش ماما.. حرام عليك..
احمد :معقوله هأذى حمـ,,ـــاتى يعنى.. بس لو مانفذتيش كلامى..ممكن اتهور.. انا بقولك اهو..
روان :هعمل اللى انت عايزه.. بس بالله عليك رجعلى ماما..
احمد :اتفقنا هقولك هتعملى اى…………..
و بعدهاا جه احمد مع مامتها على البيت و المفروض المأذون ييجى بكره..لانه وصل البيت بالليل..
وخد منهاا الفون عشان متكلمش يزن..
Back..
روان :يا رب.. يا رب انقذنى منه..
الام :متخافيش يا حبيبتى.. ربنا معانا و مش هيسيبنا ابداا..
روان :ونعم بالله..

تانى يوم..
احمد دخل على روان الاوضه.. :جهزى نفسك عشان المأذون جاى فى الطريق..
روان :ربنا ينتقم منك يا اخى.. حسبى الله و نعم الوكيل..
احمد ببرود :خلصتى!.. يلاا بقاا اجهزى..
و خرج من الاوضه.. و روان قامت غصب عنهاا عشان ماياذيش مامتها.. لبست دريس مسترده و طرحه بيضه..
و قعدت تانى تبكى على حالها و بتدعى ربنا انه ينقذهاا..

احمد :الماذون وصل يلاا..
خرجت وراه و وشهاا شاحب من العياط..
لقت الماذون و اتنين صحابه كشهود و لقته جايب خالهاا من البلد عشان يبقى وكيلها لان العده بتاعتها خلصت من زمان.. و الظاهر عليه انه مهدده هو كمان.. قعدت و هى مش فى ايدهاا حاجه تعملها..

الماذون :أمضى يا بنتى..
مسكت القلم و فضلت ساكنه لدقايق..
الماذون : يا بنتى أمضى يلا..
احمد بصوت عالى رعب الكل :هو مش قال أمضى!!
روان اتنفضت مكانها و مسكت القلم بسرعه عشان تمضى.. فى نفس الوقت اللى لقوا حد بيخبط على الباب جامد..
احمد بارتباك :أمضى يلا بسرعه..
روان كانت بتبصله و بتبص للباب..
احمد :هندمك يا روان.. أمضى..
فجأه الباب اتك*سر و دخل زين و يزن و وراهم الشرطه..
الماذون قام بسرعه بخوف وكذلك أصحاب احمد..بس مـ,,ـــاتعرفوش يخرجوا
احمد بارتباك :انتوا بتعملوا اى هناا..
#يتبع…
Nourhan_Sabri

الثامن والتاسع والعاشر
ط ♥️
#البارت_التامن
احمد بارتباك :انتوا بتعملوا اى هناا..
زين ببرود :اصلى اكتشفت انك عامل بلاوى كتير فى حياتك.. بداية بصفقاتك المشبوهة لما كنت شغال فى شركة ابو مراتك.. و آخر حاجه هى خطف ام روان و تهديدها.. دا انت متوصى عليك توصيه.. اتفضل يا حضرة الظابط..
الظابط :احمد عبدالله.. معانا اذن بالقيظبض عليك.. اتفضل معانا..
احمد بصراخ :انتوا بتقولوا اى.. انا معملتش حاجه.. انتوا كدابين.. دى مراتى.. ايوا روان مراتى.. مراتى انا وبس.. و مستحيل تكون لحد غيري.. ابعدوا عنى..
الظابط شاور العساكر اللى معاه عشان ياخدوه اللى خدوه وسط صراخه و مقاومته :مش هسيبك يا روان.. هرجع.. و هندمك.. هندمك صدقينى.. هندمكوا كلكواا و اولهم انت يا زين مالك انت و اخوك..
و خدته الشرطه و مشيوا..
الماذون :اظن انا معدش لياا لازمه هناا عن اذنكوا..
يزن :استنى يا شيخنا..
وراح عند ام روان :ماما انا بطلب منك ايد بنتك و اوعدك انهاا هتكون اسعد واحده معايا.. و لو موافقه نتجوز دلوقت..
الام :و انا هتلاقى احسن منك فين يا بنى.. بس برضو الرأى رأى روان..
يزن بأس ايديها و راح لروان :روان ارجوكى وافقى..
روان بابتسامه وسط دموعها هزت رايهاا كتير :موافقه.. موافقه..
يزن بفرحه :و هتجوز.. هتجوز.. يلا يا شيخنا لتغير رايهاا..

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20الصفحة التالية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *