مليكه الاخير

تك*سرت جملتها بالنهايه شاعره بالرعب يندلع بداخلها عندما شعرت بالحائط يضر*ب ظهرها بقوه لتعلم بانها اصبحت محاصره بينه وبين ذاك الوحش المظلـ,,ــــم الذي اصبح امامها مباشرة ينظر اليها كما لو كانت اكثر شئ يكرهه و يحتقره بهذا الوجود..
صرخت فازعه عندما ق*بض علي فكها يعتصره بقسوه بيده مزمجراً من بين اسنانه و تعبيرات وحشيه على وجهه
=علشان انتي انسانه وـ,,ــــسخه…و نصابه و حراميه….
ليكمل بينما يخرج هاتفه ويضعه امام عينيها ليظهر لها الفيديو الخاص بها مع راقيه زوجة والده من ثم نقر باصبعه فوق الشاشه ليظهر الفيديو الخاص بها مع مرتضي الزيان من ثم نقر مره اخري باصبعه ليظهر فيديو جديد اخر لها وهي تدخل مكتبه تسر*ق احدي الملفات من خزانته من ثم تغادر المكتب سريعاً…
صاحت بصوت مختنق
=مش انا…والله مش انا يا نوح….

قاطعها بقسوه بينما يزيد من ق*بضته حول فكها
=ما هو اكيد مش انتي اللي سر*قتي ملف اكبر صفقه ليا…..اختك ملاك اللي سر*قته مش كده…

هزت رأسها بينما بدأت تنتحب بسبب الالم الذي تشعر به في فكها
=مش انا والله…انا…انا معرفش حاجه عن الصفقه دي اصلاً..
قاطعه بقسوه بينما يغرز اصابعه اكثر بوجهها
=الصفقه دي انتي كنت معايا فيها خطوه بخطوه……وقت ما كنت شغاله معايا……

هتفت بصوت مرتعش بينما تهز رأسها بقوه محاوله الافلات من ق*بضته
=والله مش انا…
لتكمل صارخه بألم اكبر
=حرام….عليك ارحمني مبقتش قااادره

همس بالقرب من اذنها بصوت حاد لاذع ارسل رجفه رعب بداخلها
=ارحمك…؟!قسماً بالله لادفعك تمن وساختك دي غالي هخاليكي تشوفي الجحيم بعينك معايا…هخاليكي تتمني الموـ,,ــــت و متطلهوش….
ثم تركها دافعاً رأسها بحده للخلف مما جعله يرتطم بالحائط بقسوه متجهاً نحو باب الغرفه لكنه التف اليها بالنهايه قائلاً
=اها…و لو حد عرف باللي بيحصل بنا ده متلوميش الا نفسك…ومتحاوليش تهربي كل مكان موجود فيه حرس حتي الجنينه مش هتقدري تخطيها…
ثم التف مغادراً الغرفه بهدوء….
تاركاً اياها منهاره فوق الارض فلم يكن هذا ما توقعته منه عندما عادت مره اخري الي هنا….

!!!!¡¡¡¡!!!!¡¡¡¡!!!!¡¡¡¡!!!!

بعد مرور اسبوع….

غمغمت فردوس بحده بينما تعتدل في جلستها…
=انا مش عارفه في ايه…؟!

لتكمل بينما تلتف الي راقيه التي كانت تستمع اليها بوجه متجهم
=ايه غيره معها بالشكل ده بس انا مش فاهمه…انا قولت يومين و هيهدي لكن ده العكس ده كل يوم بيزيد فيها….

زفرت راقيه بحنق بينما تضع فنجان قهوتها جانباً
=والله ما انا عارفه…ايه حصلهم ده يا حبيبي اول جوازهم كان طاير من الفرحه والابتسامه مكنتش بتفارق وشه..ولما مليكه سابت البيت قولت اول ما هترجع هيرتاح و يبقوا كويسين لكن بالعكس…
لتكمل بينما تتطلع بحسره نحو صورة زفافهم التي بداخل الاطار المعلق و وجوههم المبتسمه المشرقه بها
=ده حتي مبقاش بيبات في القصر و بيغيب كتير حتي بعد ما مليكه رجعت وبقي بيبات في مكتبه في الشركه…حتي الاكل مبقاش ياكله معانا و علي طول بيكلمها بطريقه وحشه كأنها قاتلاله قتيل مش عارفه هي عملت ايه علشان يعاملها كده دي يا حبيبتي طيبه وغلبانه…..

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41الصفحة التالية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *