مليكه الاخير

ادارها بين ذراعيه لتصبح مواجهه له تأمل شعرها المرتفع لاعلي في كعكه مبعثره ولطخات الطحين علي انفها و جبينها همس بينما يخفض رأسه مقبلاً بشغف العرق النابض بعنقها.
=حبيبي بيلبخ في ايه….؟!
ابتعدت عنه ضاربه اياه بق*بضتها في صدره هاتفه بحنق
=بلبخ….
لتكمل بينما تضيق عينيها عليه
=تصدق اني غلطانه ان حبيت اأكلك من ايديا….
شدد من ق*بضته حول خصرها ملصقاً اياها به رافعاً يدها الي فمه مقبلاً اياها بحنان وشغف في ذات الوقت
=لا طبعاً ..تسلم ايدك يا حبيبتي….
ليكمل بمرح مغيظاً اياها
=بس برضو ده ميمنعش ان اخاف ….انتي ناسيه الحاجه الوحيده اللي شربتها من ايدك كانت القهوه و كانت استغفر الله العظيم….
انفجرت مليكة ضاحكة فور رؤيتها لتعبير الاشمئزاز المرتسم فوق وجهه
مررت اصبعها فوق انفه ثم اخفضته ببطئ فوق شفتيه لكنها ابعدته سريعاً ضاحكه عندما هم نوح بعضه غمغم قائلاً باعين تلتمع بالشقاوه
=طيب ايه رأيك تسيبك من الأكل ده دلوقتي…
ابتعدت عنه مليكه هاتفه بينما تتناول ملعقة الطعام الضخمه من فوق الطاوله مشيره بها في الهواء امام وجهه
=لا طبعاً عارف انا بعمل الاكل ده من امتي….
لتكمل واضعه يدها حول خصرها
=3 ساعات يا سي نوح….
كان يحاول كبت ضحكته علي حركتها الغاضبه تلك عندما رأها تقترب منه قائله بصوت مهدد بينما تضيق عينيها فوقه
=بتتريق…طيب ايه رأيك لو الاكل طلع حلو و عجبك هيكون ليا الحق في اني اطلب منك اي حاجه انا عايزاها …و انت هتنفذها علي طول
لف ذراعه حول خصرها جاذباً اياها نحوه لترتطم بصدره الصلب انحني مقبلاً عنقها هامساً
=موافق….
ليكمل بينما يرفع رأسه نحوها مزيلاً بحنان بيده بقع الطحين من فوق وجهها
=بعدين انتي مش محتاجه ان الاكل يعجبني علشان تطلبي مني حاجه يا مليكه…اللي انتي عايزه تطلبيه وفي ثواني هيكون عندك….
ارتفعت علي اطراف اصابع قدميها مقبله خده بلطف وابتسامه رائعه تزين وجهها
=ربنا يخاليك ليا…..
لتكمل بينما تمرر يدها فوق كتفيه
=يلا يا حبيبي غير هدومك..لحد ما الاكل يجهز..
اومأ برأسه معيداً قبلتها فوق خدها قبل ان يتركها ويتجه لداخل غرفة نومهم…
بعد مرور عدة دقائق….
عاد نوح للمطبخ و قد استبدل بدلة عمله بتيشرت ابيض بسيط و بنطال اسود مريح..قابلته مليكه بابتسامه رائعه هاتفه
=الاكل خلص..بس المكرونه البشاميل هتاخد وش تحت الفرن بس…
لتكمل بينما تشير الي الازرار الخاصه بالفرن
=مهمتك انت بقي…بعد 5 دقايق تقفل الفرن وانا هروح اخد دش و اغير هدومي بسرعه تمام..؟!





